מה יאנה רוצה מאביבית ?

יום שני, 23 בינואר 2012

אקדים ואומר שאביבית מהיום הראשון נראתה לי יצור מוזר. פרצי הצחוק שלה וקבלת הפנים שערכה לכל אחד מבני הבית בערב הראשון, גרמו לי מיד לתחושת אי-נוחות. יחד עם זאת אני תוהה קצת בקשר לעוצמת הרגשות השליליים והאנטי שמפגינה יאנה כלפי אביבית. אתמול צפיתי ביאנה משוחחת עם סופי על אביבית ואח"כ עם יעל וסער בנסט.

מעצבן את יאנה הלבוש החשוף של אביבית, הריסים שלה וכל ההתנהגות שלה. זה אולי טבעי שמישהי לא תמצא חן בעיני מישהי אחרת, אך עוצמת הרגשות שיאנה משקיעה בזה מעוררת תהייה.
בתחילה יאנה דיברה עם סופי ונעה בחדר בעצבנות. סופי ניגשה לדבר עם אביבית והציעה שידברו ואביבית כעסה שמדברים עליה, ואמרה שאינה מעוניינת לדבר.


יותר מאוחר יאנה ישבה בנסט עם יעל וסער ודיברה איתם. על מי ? כן, על אביבית.
יאנה ליעל : "כואב לי בשבילה שהיא ככה צריכה להחצין את זה כל הזמן".
יעל : "למה זה מרגיז אותך? תבדקי איפה זה יושב לך".
יאנה בעצבנות : "זה מעצבן אותי". " איך שירדתי במדרגות אמרתי : 'מה נסגר איתה?'
סער : "אני חשבתי שזאת בובת פלסטיק".
יעל : "את לא שמה לב שיש לה עוד הפרעות? זה שהיא לא אוכלת".
יאנה : "היא אוכלת רק שוקולד..."
יעל : "והבלגן בארון שלה, זה הבלגן שיש לה בחיים. היא נראית לי אחת הלא מאושרות..."
יאנה : "תדברי איתה..."
יעל : " אם אתם רוצים שאני אדבר עם מישהו, תפנו אותם אלי....... היא אמרה לי שלוש פעמים 'אני רוצה לדבר איתך', אבל לא באה...."
יאנה המשיכה לדבר על ההתעסקות של אביבית בחיצוניות .
יאנה : "היא רואה את קותי ורגב וערן מסתכלים כל היום על השדיים שלה... זה נעים לה. כשאני רואה את זה במסיבות זה מגעיל אותי".
יעל : "ברור שיש שם תקלה, אבל לי זה לא איכפת. אבל מעניין למה זה יושב עלייך?"
יאנה בכעס : "כל היום הבן אדם מתעסק עם עצמו. אני מרגישה שאביבית משחקת פה משחק. אני יודעת שהיא טובת לב ויש לה סבלנות סוף הדרך".
יאנה : "למה כשהיא לא מבשלת, היא לא שוטפת כלים?"
יעל : "היא כל הזמן מבשלת, אז אם יום אחד היא לא מבשלת, מותר לה לנוח. קותי ורגב לא עושים כלום. למה את לא יושבת על קותי על זה?"
יאנה : "היא אוכלת תסביכים. אני לא מבינה איך הראש שלה עובד. כל הדרמה... כל הבכי הזה... גם אני בוכה, אבל מתחת לשמיכה.. היא צריכה שכל העולם יראה את זה".
יאנה : "אני לא מתעסקת בעצמי".
יעל : " מעניין למה זה מפריע לך".
יאנה בכעס ובתנועות ידיים : "התחננתי אליה בימים הראשונים שתוריד את הריסים, כדי שאני אראה איך היא נראית".
יעל : "אביבית באה מבית מאוד שמרני ו.............." כאן יעל הסבירה שאביבית לובשת חשוף מעין מרד לחינוך השמרני".
יאנה ליעל : "למה אמרתי לך שאני רוצה להיות כמוך ?! כי אני רוצה לעזור לאחרים".
יעל ניסתה לשאול את יאנה, אם ההתקרבות של אביבית לקותי היא זאת אשר מפריעה לה.
יאנה : "בהתחלה קינאתי שכל היום היא עם השדיים שלה מול קותי, ודי - זה עבר לי..."
         "למה היא מתגנג'דרת ובוכה ואח"כ הולכת לאומרת שהיא מסכימה שאביב ייכנס, ויש לה פה את רגב וערן... זה מרגיז אותי".
יעל : "למה זה מרגיז אותך? למה לאף אחד אחר לא איכפת ?
יאנה שוב חזרה בעצבנות רבה כמה הלבוש והמוחצנות של אביבית מרגיזים אותה.
סער : "ברור שאצל אביבית זה מטורף, אבל זו בעיה שלה, למה זה איכפת לך ?!"

והמצלמה עברה לחדר שם ישבו ערן ואביבית ודיברו על יאנה.
אביבית אמרה לערן : "מה היא רוצה ממני? לא עשיתי לה כלום... כלום... היא אומרת לי אם נלבש אותה שמלה עלייך זה יהיה יותר קצר, כי לך יש ציצי ותחת ואני שטוחה... היא מקנאה..."
ערן : "את לא יודעת מי היא ומה היא. הבחירה שלך היא להתעצבן או לא..."
אביבית : "אז מה אתה אומר - להתעלם? אני אתעלם... כי אם אני אתפרץ, אז אני אתפרץ".
ערן : "אם בא לך - תתפרצי".
אביבית : "אני שמחה שהקהל רואה על מה היא כועסת עלי. לא עשיתי לה כלום. לפחות הקהל רואה הכל..."

וזמן קצר לאחר מכן - יוסי עיצב תסרוקת לאביבית. אביבית נראתה עצבנית ולא רגועה ושאלה את יוסי מה הוא חושב על מה שקרה בינה לבין יאנה.
יוסי : "אני לא מבין מה הסרט שאת סתם אוכלת... את לא יודעת ? - ככה זה.... אנשים מקנאים".
אביבית : "לא עשיתי לה כלום. היא אמרה שהיא מקנאה בי..."
יוסי : "את לא צריכה להתייחס לאף אחד?"
אביבית : "... כי אני פגועה".
יוסי : "את לא יכולה לשנות אנשים".

אז מה מפריע כל כך ליאנה? למה היא עוברת מסופי ליעל ורוטנת וכועסת כל כך על אביבית ואומרת שהחיצוניות שלה מפריעה לה?! האם רק החיצוניות של אביבית מפריעה לה?! או אולי קשה לה עם העובדה שקותי סיפר לה שיש לאביבית איברי גוף שהוא נמשך אליהם?!
 גם אם יש באביבית דברים שמפריעים לעין ( ויש...), זה טבעי אולי שיאנה תציין את זה באוזני אחרים בבית, אך עוצמת הכעס שלה מעוררת תמיהה. הרצון הזה שאביבית תלך לפי התכתיבים שלה - מעורר תמיהה.  
האם יאנה מוכנה שיעירו לה בכעס כזה על היצמדותה לקותי שאינו מצטייר כדמות חיובית? על כך שהיא יושבת במיטה ומניחה עליו רגליים ? על כך שהיא לעיתים מתקרבת לערן ?!
אז מה יאנה, בעצם, רוצה מאביבית ?! אולי פשוט שתלך הביתה ותפנה את הבמה?! ...

אז מה - אשה לאשה זאב?!
אשמח לקרוא את דעתכם.

3 תגובות:

  1. אביבית בעלת הפרעת אישיות גבולית היסטוריונית והיום כולם רואים את מה שיאנה ראתה אתמול. יאנה רואה באביבית את יצר ההרס העצמי. כואב לה לראות את זה, ועוד יותר כואב לה חוסר המודעות של אביבית. יש אנשים שקשה להם לראות אדם חופר לעצמו בור. אין שום דבר רע ביאנה בהקשר ליחס לאביבית. אביבית לא חפה מפשע. עוברת מאחד לשני ללא הרף ומלכלכת על יאנה. זה מלחמת הטבעי מול המלאכותי.

    השבמחק
  2. יש לדעתי גורם נוסף - קותי.

    רגב וערן כבר ניסו/הצליחו עם אביבית. לפני יומיים הכניסו את האקס שלה. שלושה מחזרים זה מכובד, אין ספק, אבל יש יותר משלושה גברים בבית.
    שואלת את עצמה אביבית, מה עם שאר הגברים בבית?
    קים, תמיר, סער ויוסי הם מלכתחילה לא אופציות למשהו רומנטי איתה, כל אחד מסיבות כאלו ואחרות. איתם? אממ זו תהיה הפתעה גדולה.
    אבל מה עם קותי? קותי בעניין של יאנה, יאנה בעניין של קותי. גם אם הם לא לוקחים את זה צעד קדימה, הם לא מסתירים דבר. זה ברור גם לדיירים האחרים ואביבית בתוכם.
    ובכל זאת, אביבית משתמשת בנכסיה הבולטים באופן ממוקד מול קותי (היו לפחות פעמיים כאלה). מה אכפת לאביבית שיש מישהי בבית שנמצאת איתו בסוג של קשר, היא צריכה עוד מחזר לאוסף.

    מאז ראשון בערב, באמת שקשה כבר לדעת אם אביבית בכלל מודעת למה שהיא "עושה".

    השבמחק
    תשובות
    1. אז ככה גם יאנה וגם אביבית סובלות מהפרעת אישיות,וברור שההפרעה הזאת גורמת סבל לאין שיעור,הן לא יכולות להנות ממערכת יחסים עם בן זוג, יאנה סובלת מחוסר ביטחון וחרדת נטישה איומה, ורואה בבחורות איום לגביה, היא מודעת לכך שהיא יפה אבל קשה לה להשלים שיש עוד יפות. בסך הכול בחורה מסכנה שצריכה אהבה חום וביטחון.
      לגבי אביבית, היא השקיעה המון במראה שלה ואין ספק שרואים בחורה מושקעת חיצונית, אינטלגנטית עם יכולת למידה טובה, אך בפנים יש את הפחד שמכרסם בה, פחד של חרדת נטישה במערכת יחסים אביבית לא יכולה להנות היא משקיעה את עצמה בריבים, סרטים כדי שיוכח לה שוב ושוב שאוהבים אותה היא מכורה לאהבה,ושוב סבל שכואב לראות בחורה נראית טוב ,עם רמת אנטלגנציה גבוה ברור שהיא לא גדלה עם חום ואהבה,וזה תוצאה להפרעה הנפשית שלה כיום.

      מחק