האח הגדול 4 יצא לדרך

יום שני, 2 בינואר 2012

אחרי צִפיה של רבים לתכנית האח הגדול 4, התכנית יצאה אמש לדרך. דמויות חדשות נכנסו לחיינו ובשלושת החודשים הבאים נצפה בהם וכולנו נדוש באינטרקציות שנוצרו בבית ובהתנהגויות של כל אחד מהם עד לפרטים הקטנים ביותר.

אז מי הם הדמויות באח הגדול 4 ? 
ברשומה הזו נערוך היכרות ראשונית ביותר עם דיירי בית האח הגדול החדשים, כפי שהציגו את עצמם בתכנית הפתיחה :

ראשונים שהוצגו לקהל - דודו קפרא מרחובות ובטי עזרן מבית שאן, הזוג שחתונתם הופסקה באמצע והם נקראו להגיע לבית האח הגדול, בעוד הוריהם, משפחותיהם והאורחים מופתעים. הזוג נכנס אחרון לבית ועוד נשוב אליהם.

הראשונה שבעצם נכנסה לבית היא יעל בראון בת 47 ,שנאמר עליה "גרושה מלידה". היו לה כמה מערכות יחסים וכמה פרידות ויש לה ילדים. יעל קאוצ'רית. היא אמרה על עצמה שהיא "הולכת על דברים שהם לא בתלם".

אחריה נכנס יוסי סרור, בן 54 מקרית אתא. יוסי גרוש ואבא לילדים. במקצועו הוא מעצב שיער במילה יותר פשוטה "ספר". יוסי ממלא את משבצת ההומו. הוא צבעוני ורעשני מדי לטעמי. אמר על עצמו "אני סמרטטת" . נראה שיוסי החליט להיות באח הגדול ממציא "השפה החדשה" ושמענו ממנו ועוד נשמע ממנו הרבה את הביטוי "שוויויאה" (או משהו כזה...)
עד כדי מיאוס. יוסי דובר מספר שפות והוא אמר עוד "חולה על עצמי אלף פעם, אין עלי" האם גם בתכנית הזו תהיה לנו דמות נרקסיסטית ?!...
ע"פ הביטויים שיוסי משתמש בהם וקצת ע"פ המבטא, יוסי נשמע לי ממוצא טריפולטאי. יותר מאוחר בלילה יוסי לא הפסיק לומר "יה בויה" ו"לִילָה חָרְפָה" - פעם תרגמו לי את הביטוי "לילה חרפה" - אך שכחתי את הפירוש. (אשמח אם מישהו מהקוראים יכתוב מה פירוש הביטוי הזה).
בכניסתו לבית, בטרם ירד במדרגות אל תוך הבית, יוסי גייס את רבי חיים פינטו לעזרתו ואמר : "בזכות רבי חיים פינטו..." נישק את המזוזה ונכנס אל תוך ההרפתקה שבחר לעצמו.

בשלב הזה יוסי ויעל קיבלו משימה : אם יצליחו לגרום לדיירי הבית להעמיד אותם להדחה בשבוע הראשון, הם יהיו חסינים מהדחה. המשימה שהוטלה על יוסי היא להיות דביק. (נראה לי שהוא מצליח להיות כזה מעצם טבעו ולא צריך להתאמץ הרבה...) ואילו המשימה של יעל היא להיות הדיירת המבאסת והביקורתית, עד כדי כך שתהיה בלתי נסבלת ויעמידו אותה להדחה.


אחריהם נכנס קים רטוש, בן 32. משפטן בעל תואר שני. כינו אותו פרידה 2. האם התכוונו לפרידה כפול 2 הן מבחינת ההתנהגות והן מהיבט אחר. בכל אופן -הדבר המשותף לו ולפרידה הכט, שכבר היה אפשר לזהות אמש, זה הנשימות הכבדות שקצת יכבידו עלינו... ובאשר להתנהגות - נחכה ונראה...בינתיים אחד המשפטים שקים שחרר לאומה ואולי קומם עליו כמה אנשים שזכו בעבר ואת אוהדיהם הוא : "אין לי סיכוי לזכות, כי מי זוכה ? ערסים..." עוד אמר על עצמו  "קים איש קריות"...

ואח"כ הגיעה אביבית בר-זוהר, בת 29 מרחובות. מתווכת נדל"ן. אביבית גרה בפנטהאוז ברחובות ש"חבריה" נתנו לה... היא אוהבת גברים עשירים ובצילומים המקדימים היא החזיקה חולצה שעליה היה כתוב "אם אתה עשיר והולך למות, אני פנויה..." .
אביבית מאוהבת בראש הממשלה ביבי נתניהו. כשנכנסה אל תוך הבית , פסוק החיזוק והתפילה שהיא אמרה היה "ונוח מצא חן בעיני ה'..." אולי נוח מצא חן בעיני ה', אבל אינני בטוחה שאביבית תמצא חן בעיני ציבור הצופים... הצחוק שלה כבר לא נשמע ערב לאוזן...

הבא בתור : שי רגב, בן 34 מתל-אביב. רווק. שי שמציג את עצמו בשם "רגב" הוא כמו שמכנים בימינו "מעושר" גר במגדלי "יו", יש לו ברים, מסעדה, נדל"ן - הוא בטח לא צריך את המליון. נולד וגדל בכרמיאל. תואר שני במשפטים. יש לו מאמן כושר אישי ואיש יחסי ציבור. נשמע גאוותן : "אני אהיה סוג של מנהיג".

יאנה יוסף - בת 23 מת"א. יאנה למדה 12 שנים בי"ס דתי. בגיל 12 אמא שלה אמרה לה שהיא מוסלמית. יאנה התחילה בתהליך של גיור, אך הפסיקה באמצע. היא מתכוונת להשלים את תהליך הגיור. אמא של יאנה עובדת בניקיון. יאנה אומרת על עצמה "אין לי טאקט", "אני בעייתית", "אני לא יודעת מה זו אהבה". לדבריה, היא והזמר נתן גושן היו יחד 3 חודשים. יאנה הדקיקה עוררה סימפטיה מסוימת.

סער סקלי , בן 27 מת"א. מסיים תואר שני בתיאטרון.הוא שחקן ואיש הייטק. סער הוא מהשמאל הרדיקלי. על ידו צמיד עם צבעי דגל פלשתין. הוא אמר שהוא "מרגיש יותר נוח מול דגל פלשתין מאשר מול דגל ישראל". סער בז לתכנית האח הגדול, אבל לדבריו נכנס לשם כי "אם יש כבר את הזבל הזה בפריים טיים, אז לנסות להעלות בו כמה נושאים חשובים". סער "הנאור" מעריץ את ברגותי, וענונו ועוד ערבי שונא ישראל שאת שמו שכחתי. נראה לי שברגותי וענונו כבר התחילו לסמס לו... עם הצגתו של סער בפני הקהל אתמול הוא זכה לקריאות בוז. (בינינו - בצדק רב...). שם משפחתו של סער הוא "סקלי", נראה לי שרבים מאיתנו מעדיפים את "סקולי" מהעונה הקודמת מאשר את "סקלי" מהעונה הזו...

ערן  טרטוקובסקי בן 30 מבאר שבע לומד שנה רביעית הנדסה ב"בן גוריון". ערן פורץ מנעולים מוסמך. היה בצבא במודיעין. היה בתפקיד סודי במשרד הביטחון. אמר "אני פוחד מערבים" "מי ששמאלני קיצוני הוא איש עם מחלה". מה שמרמז על ויכוחים רבים שיהיו בינו לבין השמאלני סער סקלי, אוהב הערבים. עוד פרט שדורש בירור בקשר לערן הוא מה היא נטייתו המינית וזאת לאור ההתבטאויות שלו בתעודת הזהות אל האח הגדול כמו : "אם תשכב אתי..."

ברי סימון-זוהר, בת 52. התחתנה מספר רב של פעמים. לברי סימון יש נכדים. בעברה הייתה רקדנית בטן וחזרה בתשובה. אם אינני טועה, היא עדיין רוקדת - אבל רק לפני נשים וכמובן - בלבוש צנוע. אמש היא אמרה לכלה בטי: "אני חייבת לרקוד לפנייך. אני חייבת לשמח אותך, לשמח כלה. נמצא איזו פינה שאף אחד לא יהיה שם ואני ארקוד לפנייך". נראה שברי סימון שכחה שנכנסה למקום שיש בו לפחות 50 מצלמות וכל תנועה שלה מתועדת לפני קהל רב...
עוד פרט קטן : יוסי הספר וברי מכירים זה את זה עוד מחוץ לבית.

תמיר ורדי , בן 36 מת"א. פרסומאי. בצבא היה נהג טנק וטען. תמיר מעיד על עצמו "אני שונה, אני עוף מוזר. אני שנוי במחלוקת". נראה שתמיר ורדי הוא לא העוף המוזר והשנוי במחלוקת היחיד שהוכנס לבית האח הגדול...

קותי סבג - בן 29, מבית שמש.ובשמו המלא : ישראל-יקותיאל-אדם סבג. טבח. קותי אמר על עצמו שהוא "מרוקאי טהור". קותי מהפריפריה. מעמדו הכלכלי נמצא בקצה השני מול מעמדו הכלכלי של שי רגב, לדומא. קותי מעיד על עצמו : "אני בחור טוב בסך הכל" והוא מציין פרט נוסף על מצבו הכלכלי: "רושם ב"ארומה". האם מצבו הכלכלי של קותי ישתפר והוא יצא עם מליון, כמו שקרה לשני מלצרים לפניו? נחכה ונראה...

שרי שמחוב, בת 23. אמנית קרקס, רקדנית. שרי לומדת תיאטרון וחברה בלהקת ברייקדנס. אמא שלה הייתה אלכוהוליסטית. שרי יצאה לעבוד בגיל 15 בבית אריזה עקב מצב כלכלי קשה בבית. כעת היא עובדת בחמש עבודות על מנת להתפרנס. היא רוצה מאוד לקנות בית לאמא שלה. נראה ששרי באה ממקום לא קל ודמעות שטפו את פניה כשסיפרה את הדברים האלה לאח הגדול.

סופי קרבצקי בת 26 מת"א. בת יחידה. בעברה הייתה שוטרת.  היא ויתרה על סטאז' במשפטים, כדי להיכנס לאח הגדול ( נראה שבית האח הגדול "מתפוצץ" העונה ממשפטנים וממשפטנים שבדרך...) מצד אחד היא מציינת שהיא אופטימית, אבל מצד שני היא כל הזמן דואגת לגבי דברים שאולי יקרו...

איתם ישראלי, בן 27, ת"א. יזם בתחום האינטרנט. מגיל 5 התחילו בעיות בראיה. התעוור לגמרי לפני חמש שנים עקב מחלה. איתם נכנס עם הכלב וולטר. איתם החייכן אומר "התאהבתי בלהיות עיוור".

זיווה, בת 34, יבוא מלונג איילנד. היא דתית, אמא לשלושה ילדים. גדלה במשפחה חרדת בבני ברק. חושבת לעלות לארץ לאחר התכנית. זיווה החליטה להיכנס לבית האח הגדול עם אג'נדה שתבליט אותה. היא, כנראה, ישבה בבית וחשבה איזו "אג'נדה" תאמץ לעצמה והחליטה ללכת על "בטיחות בדרכים". כבר בעלותה אל תוך הבית הפעילה את הקהל עם הסלוגן "העם דורש צדק בכבישים "... ( לא לגמרי מקורית...) עוד אמרה על עצמה זיווה "אני העם" ובין השאר ציינה שהיא צופה בחו"ל בטלוויזיה הישראלית ורואה את "רפי רשף" וגם את "לונדון וקישרבאום" (כך אמרה).
זיווה נכנסה לבית בבגדים פשוטים בהשוואה לשאר וענדה על צווארה שרשרת פרחי פלסטיק. כשירדה במדרגות אל תוך הבית נרשמה שתיקה בקרב דיירי הבית שקיבלו אותה, שתיקה שלוותה בסוג של הלם קל...

ואחרונים שהגיעו לבית הם החתן והכלה שנלקחו מחתונתם היישר אל בית האח הגדול. זמן קצר לאחר בואם הכלה כבר החליפה את בגדיה לפיג'מה וכך ישבה לאכול עם כולם את ארוחת הערב החגיגית הראשונה בבית האח הגדול.
הכלה בטי אמרה שהם מכנים זה את זו "פנוני" ו"פנונה" (אם שמעתי נכון...) ( האם זה סוג של "גניבה ספרותית" מהזוג "שושי ושושה" מהמירוץ למליון?...)
ומה התגלה אמש?!  שהחתן פוחד מהכלב וולטר של איתם שהסתובב בבית...  החתן דודו הסתובב לגמרי לא רגוע, כשעיניו משוטטות ובודקות האם הכלב וולטר בעקבותיו...
האח הגדול הכין לכלה ולחתן, דודו ובטי, מיטת כלולות לבנה ועליה פרחים. סצנה מצחיקה ביותר הייתה לראות את בטי מתירה את עניבתו של דודו החתן ועוזרת לו להוריד את חולצתו הלבנה, בעוד דודו החתן משקשק ואומר שוב ושוב "אני פוחד מהכלב, אבל אני פוחד מהכלב..." בעוד בטי, כמו אמא טובה ומגינה, ממשיכה לעזור לו להוריד את חולצתו ולהחליף לבגדי בית, היא אומרת לו בטון אמהי כמו לילד קטן : "מאמי, זה כלב של עיוורים...אל תפחד..." אבל דודו החתן לא נרגע ושאל שוב : " איפה וולטר (הכלב) ישן...?" "אני לא רוצה לישון לידו..." ובטי שוב עודדה : "מאמי, אמרתי לך - הכלב הוא ידידו הטוב של האדם..." ( פה כבר לא יכולתי יותר ופרצתי בצחוק...)

אז זהו - השנה הכניסו לבית האח הגדול ניגודים גדולים. השתדלו להביא דיירים מהפריפריה, עשירים ועניים, יש שמאלני קיצוני וימני קיצוני, דתיים וחילוניים, הומו, כמה מוזרים ומוזרות ולקוי ראייה חייכן וגם מישהי שהיא מוסלמית, אבל נראית ובעיקר נשמעת יותר יהודיה מאשר סער סקלי.
נראה שמצפים לנו שלושה חודשים של הרבה ויכוחים וקונפלקטים בתוך הבית. תשתדלו ליהנות ובעיקר תשתדלו לא להתרגז הרבה מאלה עם ה"אג'נדות"...

שלכם,
יפעת
(כן, יפעת מה"בלוג של יפעת". שם ניתן לקרוא את כל הרשומות מהעונה הקודמת של האח הגדול, אך מעתה והלאה אכתוב בבלוג החדש הזה "הדף של יפעת").

11 תגובות:

  1. הולך להיות מצחיק

    השבמחק
  2. ליפעת,
    ברכות לפתיחת הבלוג החדש.
    כיף לקרוא.

    השבמחק
  3. איזה כיף שזה התחיל

    השבמחק
  4. סורי...לא התחברתי לדמויות

    השבמחק
  5. יפעת שלום לי קוראים ליאת ואני אוהבת לקרוא תבלוג שלך גם אני כתבתי בלוג על החיים שלי הייתה לי אמא שהתעללה בי קשות ומתה לי באופן פתאומי לפני שנתיים והאני סבלתי קשות בכל מקום זרקו אותי וגם הצבא לא רצה אותי אם תכנסי לגוגל ותכתבי ליאת המורדת תיקראי תבלוג שלי ותביני כמה סבלתי בחיים ואני אוהבת תבלוג שלך גם שנה שעברה קראתי אבל יפעת יש לך עברית יותר מידי גדולה ואני לא מושכלת כמוך אז אחי יואבי מסביר לי מילים שאני לא מבינה שכחתי לגיד לך שאני בת 28 יפעת רציתי לגיד לך בקשר לדיירים אז ככה יוסי הוא דבק 12 שניות בטבעי ככה שהמשימה של האח הגדול נתן לו תפורה עליו כי גם ככה הוא דבק מגע בקשר ליעל שהאח הגדול ביקש ממנה להיות מבאסת אז היא גם לא צריכה להתאמץ הרבה כי יש לה פרצוף מבאס בקשר לאביבית שחושבת שהיא נסיכה מהאגדות והולכת לישון עם כותנת כאילו היא הולכת לנשף יפעת אני גם בחורה יפה ואסטתית אבל אצלי זה טבעי אמא שלי שמתה לי תמיד אמרה לי שאני יפה אבל טיפשה ואמרה לי שאני עץ עקום שלא מתיישר ויפעת אני תמיד קונה אוכל לבעלי חייים ומחלקת להם כי אין להם אמא ואבא שידאגו להם והאביבית הזאת מעצבנת אותי יפעת בבקשה אם יהיה לך זמן לכנס לגוגל ולכתוב ליאת המורדת ולקרוא תבלוג שלי שהוא כתוב מהלב והנשמה שלי יפעת אני אוהבת אותך ורק היום קבלתי אומץ לכתוב לך בבקשה תעני לי ממני שאוהבת אותך ליאת המורדת מעכו שכבר לא מעכו אבל אני גרה בצפון ויש לי פייסבוק ליאת מעכו המורדת אבל יש לי בקושי 3 חברים בפייסבוק יפעת אני מחכה לך תודה רבה מהלב והנשמה

    השבמחק
  6. לליאת היקרה,
    נכנסתי הבוקר לענות לך על תגובה זו וראיתי תגובה נוספת ברשומה החדשה שכתבתי.
    עניתי לך לאחר התגובה החדשה שלך.
    כל טוב,
    יפעת

    השבמחק
  7. יפעת היקרה החכמה והמוכשרת תודה רבה לך עשית לי את היום התרגשתי בדמעות משמחה שכתבת לי כי אני מעריצה גדולה שלך שתהיה לך שבת שלום אני הכי מאושרת עכשיו וגם אחי שמח שענית לי ואני לומדת ממך הרבה דברים שתהיה לך שבת עם פרחים והכי יפה ואני מחכה שתכתבי לנו עוד דברים ממני ליאת המורדת מעכו

    השבמחק
  8. היי יפעת, :)
    ברכות לבלוג החדש,
    כיף, שאת עדיין חיה, שועטת ובועטת
    הפעם אני לא צופה בלייב כמו בפעמים הקודמות, אלא רק במשדרים המרכזיים
    ד"ש
    נעה מסינגפור

    השבמחק
  9. לנועה מסינגפור, שלום רב !
    שמחתי לקרוא את תגובתך ותודה על הברכות.
    בימים האחרונים חשבתי עלייך ואמרתי לעצמי, איך זה שנועה לא השמיעה אות חיים ולא כתבה לי משהו, והנה ראיתי את תגובתך הערב ושמחתי על כך.
    לעת עתה,גם אני אינני צופה הרבה בלייב ואני מאוכזבת מהליהוק.לא נראה לי שהעונה הזו תהיה מעניינת, אלא אם יכניסו בשלב מוקדם דיירים חדשים, אשר יגרמו לכך שיהיה תוכן מעניין יותר מאשר זה הקיים עכשיו.
    ד"ש מישראל,
    יפעת

    השבמחק
  10. שבוע טוב לך יפעת
    התחילה העונה החדשה ציפיתי לה מאד אך התאכזבתי כגודל הציפיה גודל האכזבה.
    האנשים המלוהקים אמנם שונים אחד מהשני אך רובם ככולם אינם מעניינים.
    ברי - מייצגת את הכוח והכפיה שלילית ומיותרת גם כך יש מרירות נגד הכפיה הדתית למה להביאה לפריים טיים?
    אביבית - נערת ליווי בתחפושת נסיכה ?
    זיוה - לא ברורה כלל בעלת פה לא נקי.
    שי רגב - רברבן אדם שלא ישר ולא אמיתי.
    הזוג הנשוי - הזויים
    איתם -ילד מקסים וחמוד מקוה שלא יפגע מהרוע שנמצא שם
    יוסי - אדם חביב , לא מזיק ויביא הרבה צבע
    קוטי - לא נעים ולא נחמד
    תמיר - לא קוראת אותו
    הבנות יאנה,שרי,סופי - תפאורה
    יעל - להיום היא האדם היחידי שנעים להקשיב.
    קים - אדם חכם בעל ידע רב אך משתמש בו לא נכון
    סער - סערות אש ותמרות עשן
    ערן - לא יודע היכן להניח את ראשו פוסח בין האנשים

    כמו שהייתי מכורה לתוכנית הפעמים הקודמות כך העונה אין לי רצון להביט בה, אולי בהמשך.
    את הבלוג של תמיד אקרא מאחר ואת כותבת יפה ומעניין
    יוני

    השבמחק
  11. ליוני היקרה,
    אכן - נכון לעכשיו העונה מאכזבת וגם לי ממש לא מתחשק לצפות.
    מעניין לקרוא את דעתך על הדמויות השונות.
    תודה על המחמאה.
    יפעת

    השבמחק