"האח הגדול"- האמת - והאמינות

יום שישי, 10 בפברואר 2012

"יאנה, יאנוש, יאנושקה " - קותי נשמע היום קורא ליאנה בכינויי חיבה, יאנה נצמדת לקותי בנשיקות ונראה היום כאילו מעולם לא רבו כל מספר דקות. מה קרה ? מה השתנה שהביא ללבלובי האהבה המוחצנים מאוד של קותי ויאנה ?! האם "יום האהבה" המתקרב גורם להיצמדות שלהם זה לזו ?! לא ולא - זה פשוט קבלת מידע וייעוץ מקים רטוש שנפגש עם יאנה בצילומי הקליפ שנערכים בימים אלה. כמו שהובן מיאנה, קים אמר ליאנה שלא יריבו ושתיצמד לקותי. וזה מה שיאנה וקותי עושים עכשיו.

נראה שהרבה כללים מופרים בעונה הזו. לא די שהעונה משעממת והליהוק גרוע, "האח הגדול" עצמו מצטייר העונה כרדום, ולא רק שלעיתים אינו אוכף את חוקי הבית על הדיירים, אלא אף מיוזמתו מפר את הכללים.
לעיתים נראה בעונה זו, ש"האח הגדול" הפך להיות "האח הקטן". דיירים בורחים מן הבית בשידור חי ,ואסי עזר נמצא מאז בהיכון ליד המדרגות, שמא עוד אנשים ינצלו את פתיחת הדלתות ויצאו החוצה עם המודח/ת כמו שעשה דודו קפרא שיצא עם בטי, וברי סימון, שבקשותיו של אסי ממנה לחזור לבית לא הועילו והיא צעקה "לא רוצה! לא רוצה!" ויצאה אל הקהל אוחזת בזיווה המודחת באותו יום.

האח הגדול החזיר לבית את בטי קפרא והפגיש אותה למשך זמן רב עם דודו. בטי, בהזדמנות זו, לחשה כמה דברים באוזניו של דודו ומסרה לו מידע מן החוץ, מה שהשפיע על התנהלותו לגבי דיירים אחרים לאחר מכן.

"האח הגדול" מצטייר כאחד שנענה לבקשות שונות של דייר אחד במיוחד ונראה כאחד שממלא את פקודותיו מיד. כשדייר אומר : "תקרא לי עכשיו, אתה שומע, כי אם לא..." והאח הגדול קורא לו מיד או כשדייר מרשה לעצמו לומר : "כפרה עליך, תסגור לי את הפינה הזו, תביא לי את מי-רי בו-ה-ד-נה "... ובכלל משתף את האח הגדול ב"מחלת הציצים" שלו ולעיתים, זה נשמע שדייר זה מרשה לעצמו לעשות זאת, כי הוא מרגיש שהוא פשוט חולק סימפטומים עם מישהו שיש לו מחלה זהה, פתאום כל המהות של מה שנקרא "האח הגדול" משתבשת.

בימים אלה שוב הופרו כללי התכנית. האח הגדול הביא את קים רטוש ודודו קפרא לצילומי הקליפ שמצולם בימים אלה. כנראה, גם האח הגדול לא מאמין ביכולתם של דיירי הבית הנוכחים והוא מחזיר לצילומים שניים שבצורתם החיצונית או באופן דיבורם "ישביחו" קצת את הקליפ. בהזדמנות הזו קים רטוש מסר מידע מן החוץ ליאנה ויעץ לה לא לריב לקותי, אלא להיצמד אליו, כי כך זה ייראה טוב יותר בחוץ. מאז - יאנה וקותי צמודים זה לזה. מחובקים, מתנשקים ועכשיו קותי נשמע אומר : "חבקי אותי קצת" ויאנה מצחקקת ונאחזת בקותי ... ומעולם לא נראו כל כך אוהבים...

אז ככה - קבלת מידע מן החוץ משנה את ההתנהלות הטבעית של התכנית, גורמת לשינוי מהלכים, התנהגויות לא אמיתיות ולא טבעיות של הדיירים ו"הריאליטי" כבר אינו ריאליטי באמת, אלא מבויים אם במכוון ע"י עורכי התכנית ואם באמצעות קבלת מידע מבחוץ, שגם לזה אחראים עורכי התכנית, וזה בניגוד לכללים של התכנית.
קותי אף הזהיר אתמול את יאנה שכאשר ייכנסו הדיירים החדשים, שלא תעשה סצנות, אם הוא ידבר עם מישהי שתהיה בסגנון שלו, אבל במקביל - אומר לה להתרחק מערן. קותי רוצה להמשיך בקו שקים יעץ ליאנה של כביכול "זוג אוהב" ונותן לה הוראות בעצם להתנהג בניגוד לתחושותיה הטבעיות וההתנהגות האמיתית שלה באשר ליחסים ביניהם כפי שהייתה עד אתמול.
אמש בשיחה קותי אמר שהוא לחוץ ממה שקים אמר , שתמיר חזק בחוץ. ואז יאנה אמרה : "אתה חזק בחוץ". קותי אמר : "אני ואת נגיע לגמר, אבל אני רוצה לנצח..." קותי כל כך "אוהב" את יאנה, שהוא רוצה את טובתו האישית בלבד...

הכללים של הפורמט מופרים ואף העריכה של התכנית בערוץ 2 מציגה לעיתים דמויות, אירועים והתרחשויות ממש בניגוד למציאות המתגלה למי שצופה בערוץ 20 או באמצעות המחשב יום יום.

דוגמא קטנה לכך בלטה בהעמדה להדחות בתחילת השבוע.
בשידור החי במוצאי שבת רבים מאיתנו צפו בתמיר יושב בחדר "האח הגדול" ונשאל :
האח הגדול : "תמיר, מי הדייר הראשון שאתה רוצה להעמיד להדחה?".
תמיר ענה : "יאנה" ונימק שאין כימיה ושיחה משותפת ביניהם.
האח הגדול : "מי הדייר השני שאתה רוצה להעמיד להדחה?".
תמיר : "אותי".

ומה ראינו בערוץ 2 ?
האח הגדול : "מי הדייר הראשון שאתה רוצה להעמיד להדחה?".
תמיר : "אותי".

דברים הוצאו מהקשרם בעריכה והתשובה השנייה של תמיר הוצמדה לשאלה הראשונה שנשאל.

אז מה יש לנו ב"אח הגדול" ? ליהוק גרוע, עונה משעממת, צינזורים על ימין ועל שמאל והגרוע מכל : עריכה מגמתית לעיתים עד כדי סילוף האמת. כל אלה יש בהם זלזול בצופים , זלזול שבסופו של דבר פוגע באמינות של העורכים ושל מפיקי התכנית ויחזור אליהם כבומרנג, כי מי ירצה לסמס לתכנית שבה יוצריה "עובדים" על הצופים ומזלזלים באינטלגנציה שלהם ?! אני - לא ! ומה אתכם ?

6 תגובות:

  1. את צודקת בכל מה שכתבת. העריכה מגמתית והכללים מופרים שוב ושוב. התכנית משעממת מאוד. אני לא מסמס .

    השבמחק
  2. היי יפעת,
    זו נעה מסינגפור, האמת שאני לא צופה בכללל באח הגדול, זולת הפריים טיים וזהו, העונה לא התחברתי כלל לדמויות, נמוך לי מדי...
    חיבוק ממני
    להת'

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך, נועה .
      מה שלומך ?
      אכן העונה הזו לא ראויה להקדשת זמן רב לצפיה.
      נועה,חשבתי עלייך השבוע. ראיתי בתכנית "המירוץ למליון", שצולמה בסינגפור, ישראלית שפגשה שני מתמודדים (את שושי ושושה), צילמה אותם וענתה לשאלתם בקשר למקום שחיפשו, וחשבתי לעצמי אולי זאת נועה שנמצאת בסינגפור. האם במקרה זאת היית את?
      ביי וד"ש מהארץ
      יפעת

      מחק
  3. סימפטום 24/7. יש מנצח שסומן, ואל משנה מה יקרה, הוא מנצח. אז למה להתאמץ?

    השבמחק
  4. מה זה חדש שההפקה מתערת השכם והערב בתוכנית הריאלטי ? זה היה מאז ומתמיד רק שמתוכנית לתוכנית הם יורדים יותר ויותר באיכות המשתתפים והפעם הם ירדו אל מתחת לכל ביקורת אם בתוכנית הקודמת הייתה רק ליהי אחת שהייתה רדודה בגובה דשא הרי שהפעם הזמינו גנן שיעביר על הדשא מכסחת דשא 80 אחוז שם מתחת לכל ביקורת גם אם יש אחד או שניים נחמדים מתברר שאין להם חוט שדרה בקיצור מגעיל פשוט מגעיל

    השבמחק
  5. יפעת כל הכבוד, הפעם ההפקה הגזימה, הכניסה לבית קיצוניות מוגזמת, ערס אלים ברמות שלא יתוארו, נאד נפוח בדמות שמאלני קיצוני וכו' ועוד מצפים שנזדהה עם אחת הדמויות. אף אחד מהם לא מייצג באמת את הישראלי, כולם מכוונים למכנה המשותף הנמוך ביותר שיש בחברה, אני מבקשת קצת יותר כבוד לקהל הצופים, אנחנו לא כאלה מטומטמים.

    השבמחק