יעל ברון - כמה רוע ?

יום ראשון, 19 בפברואר 2012


יעל ברון הציגה את עצמה כקאוצ'רית. אינני בטוחה שהיא אכן עוסקת בזה בפועל, ואם היא עוסקת בזה היא, לדעתי, איננה מתאימה לכך. תפקידה של קאוצ'רית לתת עצות נבונות לחיים, להנחות ולהדריך והכל מתוך נועם ואהבה לזולת ותוך שמירה על סודיות. לא כך היא יעל. היא שומעת דברים אישיים מאחת ובפינת העישון מספרת הכל למישהו אחר, לרוב זה לסער.

היא רצה לכל מקום שנשמעים שם קולות רמים, היא חושבת שהיא תציל את המצב, אך היא לגמרי לא אובייקטיבית. משום מה היא מלטפת את קותי בכל רגעי הדיכי ו"הקיפוחי" שלו ותמיד מאשימה את יאנה בבכיות ובעצבנות של מר "אכלו לי, שתו לי, קידשו לי, ישבו לי" - איך זה שהיא אינה מעיזה לומר לו בפנים מה שכולנו רואים ?!

בצד, באוזני סער, היא אומרת "הילד בן 30 יש לו חום גבוה" ושהוא "ילדון" ושלא בפניו היא כינתה אותו גם לא פעם במילים יותר חריפות, "מאוד ילדותי, מאוד לא מפותח מנטלית", "הייתה אתו שיחה קשה, אבל לא נספג כלום", אבל בפניו היא נופת צופים ואומרת לו "כפרה, נשמה". ממה פוחדת יעל ? נוח לה וקל לה להאשים את יאנה ושוב ושוב לדחוף אותה אל זרועותיו של קותי, שחושב שהוא שייח סעודי ושיאנה צריכה להיות קשורה בחבל אליו ולא לדבר עם אחרים?
היכן יעל האשה הקאוצ'רית (?) והיכן הקידמה והשיוויון, שאשה "נאורה", כמו שהיא תופסת את עצמה, צריכה לדגול בהם ?! 

מעבר לעובדה שיעל אינה שומרת על סודיות של אלה שהיא מזמינה אותם "לדבר איתה בארבע עיניים", יעל מתגלה כאשה בעלת דרגת רוע גבוהה ביותר. יעל אינה אוהבת כאלה שהם חזקים. ברגע שמתגלים כאלה בתוך הבית היא שולחת ארס כלפיהם, מדברת אליהם ועליהם במילים קשות ללא כל פרופורציה למה שאמרו או עשו. יעל גיבורה על חלשים וניתן לומר גם שהיא פוחדת מדיירים עצבנים שעלולים להיות אלימים, אבל בעיקר מול נשים חזקות היא הופכת להיות רעה ללא גבולות.

 יעל אמרה ליאנה על קותי: "זה בן אדם עם מזג לא נוח. זה - את מתחתנת אתו הוא עושה לך מוות" , אבל לקותי היא אומרת באחד מרגעי "הרגזני והעצבני" שלו : "אני חולה לך על התחת... קום, כפרה, נשמה..."

יעל "כאילו" הייתה חברה של יוסי, אך מאחורי הגב לא הפסיקה לרכל עליו ואף אמרה בזלזול : "מי מסמס ליוסי?!"

כשברי סימון הייתה בבית והעזה לומר משהו, יעל הסתובבה בבית וצעקה "היא פסיכית, חולת נפש" ולא חסכה במילים נגדה.
יעל הכפישה שוב ושוב את יאנה בפני דיירים שונים וגם בפני קותי. באחת שיחות ההרגעה שעשתה למר קוטי קטנוני היא אמרה לו : "יאנה - אי אפשר להיות איתה יותר מרבע שעה", ועכשיו יעל נטפלת ללירון, הדיירת שאך זה הגיעה לבית והעזה לבקש שמן זית בתקציב או העירה על חוסר הניקיון בבית. מאז - יעל לא מפסיקה להכפיש את לירון : "איך אפשר להידלק על דבר כזה?" "מי היא בכלל? בכל מקום לא סובלים אותה?" ולקותי היא אומרת על לירון : "היא לא באה לי טוב. דיבור יפה - תקבלי גם פתי בר וגם קוויאר?"
יעל , כנראה, החליטה שהיא בעלת הבית. ולעינב שהתפרצה על לירון, יעל אמרה : "אני מתפלאה שהחזקת מעמד עד עכשיו". יעל מחממת דיירים על דיירים אחרים ולא פעם מלבה אש. לסער היא אומרת על לירון : "יש לה אנרגיה מאוד שלילית". ולערן, שקצת התקרב ללירון, אמרה יעל : "שקוף שיש לה בעיה. יש לה בעיה נפשית. היא צריכה טיפול. היא ברי 2.... אתם לא רואים שברי פסיכית ברמות קשות. ברי פסיכית , הצליחה לעצבן את כולם. לירון היא ברי 2. וזו רק ההתחלה. כדאי לה ללכת וללכת ישר לטיפול ולקחת את הכדורים שהיא צריכה לקבל וזה אובססיה" ויעל המשיכה להכפיש את לירון באוזני ערן והמשיכה : מהערב הראשון היא אומרת: "איכס, כמה בצל, איכס לא נקי פה" יאללה..." איתם אומר לי : 'את לא רואה בה רוך?! ... איזה רוך?! מה , הבולבול שלך לא תקתק מזמן..." - כך אמרה יעל על איתם, רק כי ניסה למצוא נקודה חיובית בלירון והמשיכה : "לפי דעתי, יש לה הפרעה אישיותית לא קלה, שזקוקה לפסיכיאטר".

יעל אינה אוהבת שמשבחים את שנואי נפשה, והיא שונאת די מהר ולעיתים ללא סיבה. אינני באה להגן על ברי, על יוסי, על יאנה או על לירון, אך כשיעל "מתלבשת" על דייר/ת שום דבר לא יעזור. היא מתמלאת שנאה ורוע כלפי אות/ה דייר/ת ומכפישה אותו/ה באוזני אחרים. אמש ניסתה לחמם שוב את צבי שצעק על לירון, כי היא כעסה שהשתמש בליפסטיק שלה, ובחנחון ובכאילו איכפתיות פנתה יעל אל לירון : "כפרה, מה קרה?" צבי אמר את דברו ואז יעל אמרה : "השאלה איך מדברים. היא גם עצבנה אותך שאמרה שהיא ניצחה במשימה". (דבר שבכלל צבי לא ידע שלירון אמרה, אם בכלל אמרה, ויעל כבר החליטה שהוא התעצבן גם בגלל זה).

יעל מגלה שוב ושוב דרגות של רוע בלתי נסבלות. היא מכפישה, מסלפת דברים, לא אמינה, מנתחת אנשים ומדביקה להם תוויות מתוך צרכים ומגננות אישיות שלה וחושבת שהיא מוסמכת לעשות זאת, כשהיא מלווה את הדברים לא פעם במשפט "אני אומרת לך"...

 האם זאת מתאימה להיות קאוצ'רית ?! האם היא בכלל עוסקת בזה ?! ספק גדול..............

ואתם - מה דעתכם על יעל ?

10 תגובות:

  1. יפה מאוד יפעת.מחשבותי בדיוק.

    השבמחק
  2. יעל זקנה חרמנית ומכוערת מקנאה קינאה חולנית בלירון היפהפיה.....הלשון של יעל תקועה עמוק עמוק בת-ת של קותי רק מאינטרס...היא חושבת שהוא חזק בחוץ,הייתי רוצה לדעת מה היה קורה אילו הבת שלה הייתה יוצאת עם ערס כמו יקותיאל האהבל,איך יעל הייתה מגיבה ????

    השבמחק
  3. היא באמת מעצבנת, אבל הכי כיף לראות אותה מרכלת. אם היא תלך, איך נדע מה קורה במקומות שהמצלמה לא מראה. אין על השיחות שלה עם סער בפינת העישון.

    השבמחק
  4. אחלה בלוג, כל הכבוד !

    השבמחק
    תשובות
    1. יעל הסיטה נגד איתם רק בגלל שהוא אמר לה שהיא ביקורתית מדי וזה אחרי שהיא מבקרת כמעט את כול הדיירים
      וקותי לא פוגעני ?

      מחק
  5. יעל אשה רעה לו היתה מטפלת היתה שומרת על אתיות ובודאי שלא היתה מדברת על סמים יעל פוגעת ומרכלת על כולם מה גם ששפתה זולה ולא הולמת אשה בגילה חבל שהדיירים לא הבחינו בזה

    השבמחק
    תשובות
    1. אינני חושבת שיעל רעה יעל לא נכנסה לבית כקוצרית אלא כיעל בלבד היא מרכלת מאחר וזה מה שיש לעשות וכולם מרכלים, היא מדברת לדירים בשפתם וכמוהם תקשיבו לשיחות שהיא מנהלת עם סער שפתה גבוהה יותר היא אינה מתנשאת ואני רואה בזה תכונה יפה.
      לגבי הסמים למה להתיפייף ?

      מחק
  6. יפעת שלום ! לאורך זמן ארוך מאז התוכנית 1 אני קוראת וגם מגיבה ודרך כלל מסכימה איתך כמעט בכל הפעם יש לי היסתייגות מסויימת והיא:
    יעל במפורש אמרה "אינני משמשת כקוצרית כאן מאחר ואני חיה את הסיטואציה ואינני יכולה לטפל אלא להביע את דעתי" ואי לכך היא מייצגת רק את עצמה בלבד ואני רואה בדברים שהיא אומרת הבנתה למצב והיא אינה מתיפיפת אומרת את מה שהיא חושבת ללא משוא פנים, היא מנתחת את המצב כפי שהיא רואה ברגע שקורה ולא מנסה לעשות טיפול אלא מסבירה את המצב לדעתה.
    היא נכנסה כיעל ולא כקוצרית. ריכול ? מי לא מרכל שם? מהות הבית הם ריכולים זה עולמם היחיד .
    מלבד סער ולפני כמה שבועות קים אין לה איש שיחה ובמשך שעות כה ארוכות ללא מעש נשאר רק שיחה על הסביבה הקרובה בלבד.
    יעל אינה כוס התה שלי אך אני מעדיפה אותה על הגב' אביבית שמתעניינת אך ורק בעצמה וגורמת למתח רב בית מה שיעל אינה יוצרת
    יוני

    השבמחק
  7. ליוני, שלום !
    ראשית, זה בסדר שלפעמים אנחנו חלוקות בדעותינו.
    לגבי העובדה שאת מציינת שיעל אמרה, שאינה משמשת שם כקאוצ'רית, בכל זאת, ישנן תכונות מסוימות שצריכות לאפיין מישהי שהציגה את עצמה כעוסקת בתחום הזה, והאופן שיעל מתפרצת כלפי אחרים וקובעת ש"ברי פסיכית וחולת נפש" או לירון "צריכה פסיכיאטר" , ודואגת לחמם אחרים גם נגד דיירים שאינה אוהבת, זה מעבר לסתם רכילות, שאפשר להבין שתתקיים שם.
    גם שיתוף אחרים בדברים אישיים שסיפרו לה, זה מעבר לסתם רכילות.
    יפעת

    השבמחק
  8. בוקר טוב יפעת ותודה על התיחסות.
    יוני

    השבמחק