ברי וזיווה מול כל הבית

יום שני, 9 בינואר 2012

בתכנית האח הגדול הנוכחית, שהלכה הפעם ברוּבהּ על קטבים בחברה הישראלי (פלוס איתם - בחור מקסים על תקן בעל המגבלה הפיזית ), ברי וזיווה הוכנסו לבית על תקן הדתיות. ברי הספיקה לריב עם כמה אנשים כבר בימים הראשונים. מִטבע הדברים חל חיבור בין ברי לזיווה. ברי השתדלה להכניס את ענייני הדת בכל שיחה אפשרית ואילו זיווה, בצד שיחות על דת ואמונה גם יצרה שיחות אחרות עם אחדים מבני הבית.

לאחר שיוסי התפרץ בשבוע שעבר על ברי וגם כמה מבני הבית האחרים הביעו כעס כלפיה, ברי החליטה לא להיות בעין הסערה ובחרה לה שליחה לשם אמירת דיעותיה בבית והערות בענייני כשרות וכדומה. זיווה שמילאה את תפקידה זה בנאמנות, פשוט גרמה לכך, מבלי שהתכוונה, שכל החיצים הופנו אליה ואתמול בערב, בזמן שידור התכנית בערוץ 2הבית רעש וגעש, פרץ ויכוח סוער, מילים לא נעימות עפו וזיווה התפרקה והגיעה למצב של בכי וצעקות רמות.

כולם ישבו בסלון כשזה קרה. בין בליל המילים נשמעו המילים האלה :
יעל אמרה שאין מקום בבית לדתי חרדי.
ברי : "הם לא מבינים שזרקו אותנו לכבשן האש".
הויכוח בין יעל וברי התעצם וברי קמה ואמרה ליעל בזלזול :
"את גדולה מהחיים. אני מצדיעה לך... ה' יתן לך כוח...תלכי עם האמת שלך"
ויעל ענתה לה וברי המשיכה : " כמוך פגשתי הרבה בחיים שלי..."
וקים נחלץ לעזרתה של יעל ואמר : "כמה צביעות".
גם דודו קיבל אומץ והתפרץ כלפי ברי : "ברי, אל תפני אליי..."
יעל אל ברי : "את חרשת..."
ובטי הצטרפה להתנפלות על זיווה וזיווה ענתה לה ובטי איימה : "אם אני קמה..."
זיווה בצעקות רמות : "אני מאחלת לך אושר והריון הכי קל בעולם..." ויכוח קולני התלהט עם גב' בטי (פנונה) וזיווה.
בהמשך זיווה התחילה לבכות ולצעוק תוך הנעת הגוף : "הגעתי לגוב האריות".
וברי מחבקת את זיווה ואומרת : "חיים שלי, נשמה שלי...אני מודה לאלקים שהביא אותך לפה"...
כנראה שהעירו לזיווה על כך שהיא לא גרה בארץ והיא צעקה בקולי קולות : "אני אגיע לארץ הזאת ואני אגדל את הילדים שלי פה. אין תחליף לארץ הזאת. קנאה, תאווה ושנאה מוציאים את האדם מן העולם".
ברי : "תודה לאל שזיכה אותי להכיר אותך".
וקים צרח על זיווה ודבריו לא נשמעו באופו ברור.
סער ניגש אל זיווה וניסה להרגיע, ניסה להיות המבוגר האחראי בבית מלא המריבות בעוד רוב הדיירים יושבים בשקט ופשוט צופים במריבה הקולנית שהתלהטה בסלון. נראה לי שזה הצעד הכי חכם לעשות בכל זמן ומקום, כאשר המריבה היא לא שלך. התערבות למען אחרים מביאה לכך לא פעם שאתה, שלא היית מעורב מלכתחילה בעניין, הופך להיות הניזוק בגלל התערבותך למען אחרים.
זיווה אמרה לסער : "לכבוד שלך אני לא אענה..."
ויעל צעקה מקצה הספה : "לכבוד שלך אל תעני..."
זיווה : "לא. לכבוד שלו ! אני מעריכה אותו מאוד".
ואז ניגש קותי אל זיווה והתחיל לומר את דבריו לזיווה וזיווה קמה וברחה ממקומה תוך כדי שהיא צועקת : "אמא'לה, אני מפחדת ממך..." וההמולה שם הייתה רבה, עד כדי שלא ניתן להבין מה כל אחד אומר.
יעל : "תראה מה קרה לנו. אנחנו ישנים עם כלבים וקמים עם קרציות. גועל נפש...דתיות..."

וחלק מן הנוכחים יצאו לחצר ויעל המשיכה לדבר ואמרה על ברי :
"אל תפני אליי בכלל, אני לא רוצה לראות אותך...חרשת". התפתחה בחצר שיחה שבה השתתפו סער, קים, יעל, שרי וגם תמיר ישב שם.
סער : "תחשבו שאתם נמצאים במצב הזה וכולם מתקיפים אתכם".
יעל : "ברי היא חרשת אלמת...אם ברי לא הייתה כאן היא (זיווה) הייתה מסתדרת עם כולם. היא לא פנאטית".
שרי : "גם אני חושבת שזו ברי..."
יעל המשיכה לדבר על ברי : "אני כבשה לבנה" (חיקתה בזלזול את ברי) בעעעע , בא לי להקיא. כזו מגעילה. איכסה..."
סער : "הן מסכנות. זה טמטום. הבן אדם לא בוחר להיות מטומטם".
יעל : "מסכנות? שייכנסו לאח הגדול ויבקשו ללכת הביתה".
דודו : "מאיפה יש להם כוח לריב? אני כפול מהם במשקל ואין לי כוח". (מישהו צריך להסביר לדודו שבריבים מילוליים לא  הגודל והמשקל קובעים...).
סער :  "אני האמת פוחד על זיווה. חרם - גם בן אדם הכי גרוע פה אני לא רוצה שירגיש את זה, כי הוא ישתגע אחרי יומיים". יעל : "גם אני דואגת לזיווה".
סער : "ואני חשבתי שמביאים אותי על תקן פרובוקטור".

וקים אמר לסער שמחר בבוקר הוא יוצא מהבית, כי הקריירה שלו חשובה לו והוא פוחד שיצא ליצן החצר. "יש כאן עמך ישראל. אני לא בנוי לזה" "כל עם ישראל רואה את זה". "זה לא ויכוח אינטלקטואלי".

צעקות רמות ביותר המשיכו להישמע מתוך הבית, מישהו בא וקרא לסער.
קותי התקרב לזיווה וזרק לעברה מילים והיא השיבה לו. גם דודו לא טמן ידו בצלחת בעוד יוסי נראה מחבק את אביבית וכל השאר יושבים בדומיה וצופים במתרחש.
קותי הטיח בזיווה דברים וזיווה ענתה : אני לא פריירית"
קותי : "את לא פריירית, את מטומטמת".
זיווה : "אתה ערס".
וזיווה צעקה : "אני אמא לילדים"
קותי : "אז אל תעזבי את הילדים שלך"
וזיווה צרחה : "אנשים עיוורים. על מה מסתכלים : איך השיער שלי, איך הקעקוע שלי, איך התחתונים שלי...אנשים נטבחים בכבישים, ילדים יתומים וזה לא מעניין אותם, על זה מדברים כאן, אלוקים..."
חילופי המילים נמשכו. קותי זורק לעברה מילים והיא עונה לו : "אתה פוץ. אתה פוץ".
זיווה ענתה וקותי צעק : "כדאי לך לסתום את הפה שלך" ובשלב הזה האח הגדול קרא לקותי להיכנס לחדרו, הצעקות ביניהם נמשכו והשידור הופסק.

וואו, כמה אנרגיות שליליות בבית. האם האח הגדול חשב שקיבוץ קצוות כאלה בבית אחד יגרום לתכנית להיות מעניינת - ממש לא !

כעס רב מופנה כלפי ברי. רוב הדיירים מבינים, שברי סימון היא המושכת בחוטים והיא זאת ששולחת את זיווה אל שדה הקרב. סער וגם אחרים ציינו שניתן לשוחח עם זיווה גם על נושאים אחרים והיא נשמעת מעניינת. נראה שהמשותף בין זיווה וברי, הדת, איך שהוא קושר אותן ביחד ובינתיים , לדעתי, הקשר הזה מזיק לזיווה.
האם זיווה תשכיל להבין שלא כדאי לה להיות שליחה של ברי ותנהג אחרת מעתה והלאה ?

ראינו אתמול שֶשְמה של זיווה נשמע פעמים רבות ע"י הדיירים כמועמדת להדחה.
 אז מי תודח ראשונה מביניהן ? אם ברי תודח - כיצד תתנהג זיווה ? האם יתגלו פנים אחרות שלה ? האם,  בהיותה לבד ללא ברי, תצליח זיווה להתחבב יותר על דיירי הבית, או שמא המריבה הזו חרצה את גורלה ויצרה לה תדמית שלא תימחק? 
ואם זיווה תודח - למי תתחבר ברי ?
נראה לי שֶמִבֵּין שתיהן , רוב הדיירים מעדיפים שברי תהיה הראשונה שתצא מן הבית, ואם זה יקרה נראה שמחה גדולה אצל רבים ובעיקר אצל יעל... 

ומה אתם אומרים ? את מי אתם הייתם רוצים לראות מודח/ת מן הבית ביום שלישי ?  

  

7 תגובות:

  1. שוויוואיה.

    ברי וזיוה החוצה!

    השבמחק
  2. כדאי שדודו או קותי יצאו - די, הם מיותרים שם.

    השבמחק
  3. יפעת הנפלאה אני רוצה להגיב אצלך בבלוג ואני מרגישה כאילו שאת מעדיפה שאני יפתח בלוג משלי אבל אני אוהבת תפוסטים שלך וכייף לי לקרוא אותם אז בבקשה צעני לי כי לא נעים לי ממך וחוץ מיזה אני יכולה לכתוב רק על החיים וההתעללות שאמא שלי שמתה לי אופן פתאומי בגיל 49 והיא התעללה בי קשות יפעת תעני לי בבקשה תודה רבה אוהבת אותך וגם הפסיכולוג שלי אמר שאת כותבת ברגישות ויש לך תובנות ממני ליאת מעכו

    השבמחק
  4. לליאת היקרה,
    אני שמחה שאת אוהבת לקרוא את הפוסטים שאני כותבת.
    את בהחלט יכולה להגיב לכל פוסט שאני כותבת ולהביע את דעתך על הנושא שכתבתי.
    בגלל שאת מעודכנת במה שקורה ב"אח הגדול" וכותבת תגובות מעניינות, חשבתי שאת יכולה בהחלט לכתוב בבלוג שלך פוסטים וזה יעזור לך להתרכז במשהו אחר ופחות בבעיות שלך. אני חושבת שכדאי לך גם לכתוב בפורום של האח הגדול בתפוז, שם את יכולה להגיב ולהיות שותפה לשיח שמתקיים באותו רגע לגבי האירועים שקורים בזמן אמת.
    אני מקווה שהבנת את כוונתי,
    כל טוב,
    יפעת

    השבמחק
  5. ליפעת היקרה והנפלאה והחכמה תודה רבה שענית לי אז אני עכשיו יגיב על מה שכתבת
    איתם הוא עיוור אבל ברגע שהוא יחטוף קריזה על קים הוא לא יראה אותו ממטר תרתי משמע

    תמיר הוא בנאדם מקסים עם נפש רגישה ויש לו איטלגנציה רגשית גבוהה מה שליעל אין יעל הזאתי רעה מכל הבחינות לא פלא התגרשה 4 פעמים עלאק היא קואצרית היא מזכירה לי את אלון גל שאני בכלל לא אוהבת אותו כי הוא שחצן

    שרי קלטה טוב את קים והיא קוראת תמפה כמו שצריך

    השבמחק
  6. המשך בקשר לזיוה את צודקת ברי שולחת אותה לחזית והיא נשארת בעורף זיוה גם בעיניינים ואפשר לדבר איתה על כל נושא

    ערן הוא מקסים אבל יש לי הרגשה שהוא דו מיני שלא יצא מהארון


    קותי חבל על כל מילה הוא יש לו דיבור של בית סוהר ויש לו עוד הרבה מה ללמוד מגקי המגיק שלנו

    שי רגב הוא אצלי בערבון מוגבל הוא התחבר לכל החלשים ומעניין אם זה מתוך אהבה או אסטרטגיה עלאק הוא מנגיב הוא הכתיר את עצמו למנהיג

    בקשר לברי סימון אני לא יודעת למה אבל אני מרחמת עליה וכמו שכתבתי לך אז היא אולי תפתיע לטובה

    דודו כמו שהבנתי ממש עכשיו הוא על המזיוודות בדרך לבטי

    ויוסי השוויאויה הוא דבק 12 שניות בטבעי

    וסער שהדיעות שלו הם לא כמו של אחים שלי שהם קצינים ודתיים ליייט סער בנאדם טוב ומפתיע לטובה
    ויאנה מקסימה ועדינה וגם אותה אני אוהבת
    על אביבית כל מילה ממיותרת היא חיקוי של פנינה טורנה והמבין יבין אולי היא תקבל הצעה לשחק במעושרות משופצות מרכאות
    יפעת אני מחכה שתכתבי עוד מקווה שתאהבי את התגובה שלי אוהבת אותך ליאת מעכו

    השבמחק
  7. יפעת היקרה והנפלאה עכשיו השעה שלוש ומשהו בלילה אצלנו בצפון יש ברקים ורעמים אבל גם בבית האח הגדול בשעה שלוש בלילה איתם ושי רגב תיאמו במקלחת הדחות והתחילו לבנות מחנות שזה אומר שאיתם בכלל לא תמים ואז האח הגדול אמר להם שהם עוברים על חוקי הבית הייתי המומה מאיתם שחשבתי שהוא תמים ועדין אבל הוא ושי רגב אסטרטגים ועוד הם אמרו שאם דודו יודח אז קותי יעבור לצד שלהם אז עכשיו איתם נמחק אצלי שי רגב היה שקוף שהוא בערבון מוגבל לילה טוב לך יפעת היה חשוב לי שתדעי כי אני מאוכזבת עמוקות מאיתם אוהבת אותך ליאת מעכו

    השבמחק