תמיר ורדי מלמד את קותי שיעור לחיים

יום רביעי, 11 בינואר 2012

בין כל הצעקנים שנמצאים ב"אח הגדול" מתגלה בשקט בשקט בחור שיש בו נשמה יתֵרה. תמיר ורדי, שלעיתים נראה בתכנית מרוגש ומפוחד, מתגלה כבחור רגיש שאוהב לעזור ויש לו חוכמת חיים.

אולי לרבים הוא נראה בימים הראשונים כתמהוני באופן שהוא מדבר או באופן שהוא רוקד, ולעיתים הוא מתגלה כחסר ביטחון עצמי וחרד, אך מיום ליום תמיר הוא דוגמא למשמעות הפתגם : "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו".

 תמיר ורדי, בן 36, פרסומאי. בעל תואר BA בתקשורת + תואר הנדסאי מולטימדיה.

כשמתרגלים לטון דיבורו של תמיר, שומעים אותו מדבר דברי חוכמה ורואים בחור רגיש ואיכפתי.

אתמול צפינו בתמיר נכנס לחדר האח הגדול ומזיל דמעה על כך שהוא רצה מאוד לקום ולהגיש כוס מים לזיווה כהן בהנם, כאשר הייתה בסערת רגשות ובכתה וצעקה, אך הוא חשש מכמה מבני הבית, שיחשבו שהוא מצדד בדעותיה ולא עשה זאת ועל זה הוא התייסר.
.
תמיר נצפה תמיד עוזר במטבח ומסייע לאחרים ואינו מתלהם. לעיתים נראה שהוא צייתן מדי, אולי בזה הוא צריך קצת "להתקלקל" לטובתו, על מנת לשרוד בג'ונגל "האח הגדול" ובג'ונגל החיים בכלל.


היום התקיימה שיחה מרגשת, אשר בה תמיר לימד את קותי (יקותיאל) סבג שיעור בחיים.

הדיירים קיבלו משימה לשחזר קליפ של מייקל ג'קסון. קותי כעס , כרגיל, על מישהו. בעוד כולם יושבים ומתכננים מי ירקוד ואיך יבצעו את המשימה, קותי הזועם יצא החוצה אל פינת העישון. תמיר ניגש אליו וניסה לשכך את זעמו.
קותי : "אני לא סובל אותו..."
תמיר הסביר לקותי שזה הקונספט של התכנית שהביאו לבית אנשים שונים, כדי לראות איך יסתדרו ביניהם.
תמיר : "אתה גם אמרת שבחוץ לא היית מסתכל עלי... כל אחד לא יכול כאן לראות את השני... גם בעבודה פוגשים כל מיני אנשים שונים... בוס... וכל מיני, אז מה - תקום ותעזוב את העבודה ?!"
קותי : "ככה זה היה עד עכשיו".
תמיר : "אבל זה פרנסה"...

תמיר המשיך להסביר לקותי שהוא צריך להבין, שתמיד יפגוש אנשים שונים שיחשבו אחרת ממנו והוא צריך ללמוד להסתדר איתם.
 תמיר : "מיום ליום כולנו מתפקחים".
קותי : "הם צבועים, אני לא י-כו-ל..."
תמיר : "אבל הצביעות היא חלק מהמשחק ופה זה משחק".
תמיר : "בוא, תשים את עצמך במרכז. פה כולם אנשים שונים, זה שיעור בשבילך".
קותי : "אם אני לא אוהב מישהו , אני לא יכול לדבר אתו".
תמיר : "בגלל זה אתה פה. תחשוב שאם היו מביאים את החברים שלך לפה, אז אין עניין. החברים שלך יחכו לך בחוץ. אל תתן לזה להשפיע על עצמך, כי אתה יורה בעצמך. שים את עצמך במרכז ואנשים שלא באים לך בטוב, זה בסדר".
קותי קם וחיבק את תמיר ואמר "אתה מתוק".
תמיר : "אתה תהיה חכם. אל תתן למי שמעצבן אותך את הלחם".

וקותי חייך ונכנס אל הסלון וישב עם כולם. נקווה שקותי יצליח להפנים את עצותיו של תמיר ויבין שיש חוקים אחרים בחברה מאלה המוכרים לו.

תמיר מתגלה בתכנית כדמות חיובית, אדם שכדאי להקשיב למה שהוא אומר.
בימים הראשונים דאגתי לתמיר, חשבתי שכאשר יצא מן התכנית הוא יהיה דמות ללעג בעיני חלק מן הצופים, חששתי שהתכנית הזו תעשה לו רע, עכשיו החשש הזה נמוג. אני רואה את תמיר כדמות שמתחבבת אט אט על צופים בגלל מה שהוא, בגלל הפנימיות שבו, בגלל הרגישות הרבה שיש בו ובגלל היכולת שלו להיות אוזן קשבת לכל, תומך ומסייע.
מבין הדיירים שנמצאים כעת בתכנית, תמיר בהחלט הוא אחד הראויים לזכות במליון.

7 תגובות:

  1. תמיר ורדי מקסים וטוב לב.
    מגיע לו לזכות במליון.

    השבמחק
    תשובות
    1. תמיר שובה לב, הלוואי ויזכה

      מחק
  2. תמיר יקח את המליון!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  3. יפעת החכמה והטובה
    גם אני בעד זה שתמיר יקח תמיליון הוא נשמה טובה אינטלגנציה רגשית בכמויות ויש לו תובנות וקור רוח ועדין נפש הוא ממש כובש תלב
    יפעת אני מחכה שתכתבי עוד ואני מסכימה איתך בקשר לתמיר
    ממני ליאת מעכו אני לא יודעת לעשות סמיילי אז אני שולחת לך סמיילי

    השבמחק
  4. לקדם את האח זה בסדר,אבל על גב של להכפיש את קותי,זה כבר משחק מלוכלך,היות וקותי מאד אוהב את תמיר ,לא נגענו בפרסום אודותיו,חבל שבחרת לעשות כך

    השבמחק
    תשובות
    1. לאנונימי, שלום לך !
      כתבת "לקדם את האח זה בסדר " - אז ככה : אם את/ה חושב/ת שיש לי היכרות כלשהי עם תמיר או עם כל מתמודד אחר בתכנית את/ה טועה. אני כותבת על כל מתמודד כפי שהוא משתקף בתכנית. כפי שאת/ה ודאי קורא/ת ושומע/ת בתכניות השונות - רבים משבחים את תמיר. הייתי שמחה מאוד לכתוב דברים טובים על קותי - חבל שהוא מספק בדיוק דברים אחרים.
      דרך אגב, אני מתכננת לכתוב עוד פוסט של שבחים על תמיר, אז תתכונן/תתכונני לכך וקחי את זה בקלות.
      כל טוב לך,
      יפעת

      מחק