ברי - יוסי - והשניצל

יום שישי, 13 בינואר 2012

מאז ומתמיד המטבח ב"בית האח הגדול", היה שטח שבו היו מריבות על שליטה. בעונה הזו נראה ששני המתגוששים על השליטה במטבח הם יוסי וברי.

יוסי ואביבית הכינו היום את ארוחת השבת. ברי נכנסה בשעות הצהריים וראתה את יוסי פורס את חזה העוף על מנת להכין שניצלים. היא הציעה לו לא לטגן את השניצלים בהרבה שמן ולפתע , שוב, יוסי התחיל לצעוק כנשוך נחש והתחיל ויכוח ביניהם, יוסי זרק כלפיה מידי פעם מילים מעבר לויכוח המהותי על "כן שמן - לא שמן" , משהו שנשמע ככעס שהיא לא עושה כלום ונכנסת לתת הוראות.
לאחר שברי יצאה מן המטבח יוסי המשיך בצעקותיו :
"אני לא אוהב פוזות. פוזות לא עלי. אני טוב עד שאני מקבל את החלסטרה. אני לא רואה בעיניים".
זיווה הגיעה למטבח בעוד יוסי צועק, שאנשים לא עושים כלום ורק באים ונותנים הוראות וזיווה, שתמיד נחלצת להגנה על ברי אמרה : "אבל אתם לא נותנים לאף אחד להיכנס למטבח".
אביבית : "למה ? אתם יכולים להיכנס למטבח..."
זיווה : "אבל אני שמעתי עכשיו, שמי שלא עושה כלום במטבח, שלא ייכנס..."
אביבית : "אם ברי רוצה לעשות משהו לעצמה שתעשה".
ויוסי המשיך : "כן, שתכין לעצמה, אבל היא נכנסת ואומרת לעשות את השניצל עם שמן... בלי שמן... - די ! " וכל זה נאמר בקולי קולות מפי יוסי, שמגלה חוסר סבלנות גדולה כלפי ברי כבר בימים הראשונים.
ויוסי המשיך : "זיווה, אם את רוצה לעשות אורז פרסי, בואי ותעשי. למה לא". (והטון של יוסי ירד, כי עם זיווה הוא מסתדר יותר).
זיווה : "אני נהנית ממה שאתם מבשלים".


לאחר צאתה של זיווה מהמטבח, פנה יוסי אל אביבית ואמר לה :
"אביבית, אני לא צודק?" ( זו לא פעם ראשונה שיוסי מגייס לצדו דיירים נוספים בריבים עם ברי ומחפש אישור).
אביבית ענתה לו שהוא צודק.
יוסי המשיך בטון הצעקני שלו : "אני לא אוהב צביעות. אל תשחקי לי פוזה. אני לא ישבתי. אני עובד מכל הלב, אבל אני לא אוהב שאנשים עושים עלי פוזות. פוזות לא בבית ספרנו. אני בן אדם אמיתי... אני אוהב אותה, אבל אל תעשי עלי פוזות..."

אל המטבח הצטרפו דיירים נוספים : ערן, סופי, איתם וגם תמיר שעמדו והקשיבו לכעסיו של יוסי, אך לא הביעו דעה.
לפתע ברי חזרה למטבח ואמרה ליוסי :
"יוסי, כפרה, אל תחשוב שאמרתי משהו. אני אוהבת את האוכל שלך."
יוסי : "לא, כפרה, אי אפשר לעשות שניצל בלי שמן".
ברי : "אני עושה בבית שניצל כמעט בלי שמן..."
וברי ששוב הבינה שהמילים "כפרה" וכדומה ירגיעו את יוסי, עשתה זאת שוב ובן דקה נוצרה סולחה, או עדיף לומר "סולחה למראית עין".
למראית עין נדמה היה, ע"פ טון הדיבור של יוסי שהונמך, שהם ממשיכים להיות חברים משכבר הימים, ויוסי החליט לגייס את דתיותה של ברי לטובת בקשת דג מ"האח הגדול" כי מצווה לאכול דג בשבת. לעיתים, יש בדתיות של ברי תועלת לבית - לא ?

יוסי : "ברי, כפרה עלייך. תבקשי מהאח הגדול דגים, את דתייה... אפילו תבקשי כמה קופסאות טונה ואני אכין מזה משהו..."
(הערת ביניים : נראה שלפי כמות ה"כפרה" ו"כפרה עליך" שהיו בשיחה הזו , לא צריך בכלל להשתמש בתרנגולות לצורך הכפרות בערב יום כיפור...)
ברי : "אני מתביישת לבקש... אבל לפי הדת צריך לאכול דג בשבת... "
(סוף סוף ברי מרגישה שבעניין הזה הידיעות שלה על מה הדת אומרת נשמעות רצויות ונעימות...)
יוסי : "ברי, כפרה, לכי תבקשי דגים או טונה, אני אכין משהו טעים...."
ברי : "לך תבקש אתה..."
יוסי : "כל פעם אני מבקש דברים, אני כבר מתבייש לבקש..."
לאחר דקה מחשבה :
ברי : "יוסי, אני אלך לבקש דגים ?"
יוסי : "כן... כן ".

ויוסי התחיל לספור את חתיכות השניצל שפרס, וברי אמרה לו "די לספור את השניצלים" ויוסי השיב : " לא, שלא יהיו לי פשלות".

אז זהו : כשברי ויוסי נפגשו בערב הראשון , יוסי נראה המאושר באדם.
כשברי נכנסה לבית יוסי עלה במדרגות הבית וקיבל אותה בשמחה וזרועות פתוחות, אך מהר מאוד כבר הייתה ההתפרצות הראשונה של יוסי על ברי, ואינני קובעת כאן עמדה בעד מי מהם. נראה שאנשים, כדוגמת יוסי וברי, שמכירים זה את זה מחוץ לבית, יכירו זה את זה באמת רק כשיגורו יחד, וכמו שאנחנו רואים , לעיתים קרובות, האידיליה ביניהם תתנפץ ברגע שהתכונות של כל אחד מהם יבואו לידי ביטוי ויתנגשו עם רצונותיו ותכונותיו של האחר.

נראה שיוסי , שגם הוא בפני עצמו אוהב "פוזות", מזכיר שוב ושוב ורומז, שברי סימון "עושה עליו פוזות" ו"פוזות לא עלי", וזה אינו מוצא חן בעיניו, וכל עניין קטן, מוצדק או לא, גורם ליוסי להראות לבָרי מי כאן הכוכב הראשי.
יוסי לא מתכוון לפנות את הבמה לברי - הוא עצמו כל כולו מחפש במה : אם זה בתלבושת שבה נכנס לאח הגדול, בקול הצעקני שלו, במילים שהוא מנסה להטביע ("כולי סמרטטת" , "שוואייוייה" וכדומה), ברצון לשלוט במטבח ועוד.
 השליטה במטבח היא , בעצם, שליטה על הבית. שליטה על הדיירים. הם בעצם נתונים לחסדיו והופכים להיות אסירי תודה לו על שטרח והכין להם לאכול, וגם המחמאות שהוא מקבל מנפחים לו את האגו והוא, כפי שצפינו היום, גם שולט על האוכל בבית ויכול "לקנות" דיירים מסויימים בבית בזה שהוא "מצ'פר" אותם באוכל בסתר. 
על כל אלה יוסי לעולם לא יוותר, ומי היא בכלל ברי שבאה ונותנת לו הוראות איך להכין את השניצל ?! הוא עוד בשוויאווייה יעשה ממנה סמרטתת...


2 תגובות:

  1. יוסי צעקני והוא מנסה לשלוט על כולם .
    האמת - נמאס ממנו.

    השבמחק
  2. ליפעת,
    את צודקת. יוסי מחפש במה והוא לא רוצה שמישהו יתפוס לו את הבמה, והוא מתקיף את ברי על כל דבר קטן.

    השבמחק