תמיר ורדי - הבחור שניצח את הסטיגמות

יום שבת, 31 במרץ 2012


באחת השיחות בין תמיר לסער, תמיר אמר : "אני אף פעם לא הייתי קונצנזוס . יש אנשים שמעכלים אותי ויש אנשים שלא מעכלים אותי". וסער ענה לו : "נכנסת לכולם ללב. לא לעכל אותך אפשר בהתחלה ואחרי שמספיק מכירים ומבינים מאיפה באת מעכלים אותך ומי שלא מעכל אותך הבעיה במערכת העיכול שלו".
סער אמר כאן משפט יפה מאוד לתמיר.
ואכן - לאורך חייו של תמיר נראה שהחל מילדותו יש אנשים שלא עיכלו אותו.

תמיר ורדי סיפר במהלך התכנית, שבכיתה ב' אמרו להוריו, שהוא צריך ללמוד בכיתה טיפולית. אמו של תמיר התנגדה לכך. תמיר המשיך ללמוד בכיתה רגילה. המערכת הבית-ספרית היא, כנראה, הראשונה שלא עיכלה את תמיר וטעתה בהערכת יכולותיו. לעיתים ילד שקט, שמתנועע בצורה שאינה רגילה או שהוא שקט מדי ומִסיבה של חוסר ביטחון עצמי ומביישנות אינו משתתף פעיל במהלך השיעורים בביה"ס ואינו ממצה את יכולותיו, קורה, לעיתים, שמגיעים, למסקנה שהוא לא מתאים ללמוד בכיתה רגילה. ייתכן שערכו לתמיר אבחונים מסויימים, ברוב המקרים אפשר להגיע באמצעות אבחונים מקיפים פסיכודידקטיים בשילוב חוות דעת ממורים שונים לגבי תפקודו של התלמיד בכיתה ותשאול ההורים, למסקנות בקשר להתאמתו למסגרת שבה הוא נמצא או/ו למתן המלצות לסיוע והוראה מתקנת ומתן הקלות והתאמת בבחינות בהתאם למצבו של התלמיד. לא ברור אם נעשו לתמיר אבחונים מקיפים. מה שברור שבמקרה הזה נראה שהמערכת טעתה בקביעה הנחרצת שלה לגביו ואולי, כשהוא אובחן, עדיין לא היו אפשרויות שונות של סיוע לתלמיד, שאולי התקשה בלימודיו או שיכולותיו לא באו לידי ביטוי מבחינה כזו או אחרת. במקרה של תמיר - האמונה של אמו ביכולותיו גרמה להתנגדותה להכנסתו לכיתה טיפולית והוא המשיך ללמוד בכיתה רגילה. (במאמר מוסגר - חשוב לציין, שלא כל מקרה של החלטה לשבץ ילד בכיתה טיפולית או בכיתה לחינוך מיוחד היא כמו המקרה של תמיר. יש ילדים שמסגרת כזו אכן תתאים להם ותקדם אותם יותר מאשר המשך הישארותם בכיתה רגילה.)
תמיר סיפר עוד שגם בהיותו בכיתה ט' אמרו לו, שלא יוכל לגשת לבחינות הבגרות ושהוא מתאים ללמוד מקצוע. אבל תמיר הפתיע את כולם ובשנה שלאחר מכן ניגש לבחינות בגרות במגמה ריאלית. תמיר החליט להראות לכולם למה הוא מסוגל והצליח.

תמיר למד במכללת "ספיר" בשדרות והוא פרסומאי. בעל תואר BA בתקשורת + תואר הנדסאי מולטימדיה והוא עובד במשרד פרסום ידוע. 


בשיחה עם סער תמיר אמר לגבי סער :
"אנחנו תמיד מקטלגים הכל לפי תבניות. בהתחלה קיטלגנו ואח"כ ראינו שהכל שונה ממה שחשבנו בהתחלה. הלוואי שכולם יבינו שלקטלג זה לא טוב. אנחנו מסודרים ע"פ תבניות. זה עושה לנו סדר במוח. אחרי חודש שמכירים אותך פה, הדעות מתגמדות".
 תמיר מוצא בכל דייר את החיובי. גם כשישבו לידו וריכלו על מי מן הדיירים תמיד תמיר, באופן הכי טבעי, אמר מילה טובה על אותו אדם, שדיברו עליו, וציין נקודות חיוביות לגביו ולימד עליו זכות. לא פעם שמענו אותו מייעץ עצות חכמות לקותי ומרגיע אותו ומלמד אותו תובנות על החיים. לא לחינם דיירי הבית כולם, כל אחד בקצב שלו, התאהב בתמיר.

תמיר אמר על עצמו שהוא אף פעם לא היה קונצנזוס. בתוך בית האח הגדול תמיר הוא קונצנזוס. אהוב על כולם. על תמיר אמרו הדיירים את הביטויים "טהור" , "נשמה".
אביבית אמרה ליאנה : "הבן אדם היחיד שכשאני עצובה אני הולכת אליו זה תמיר". ואכן תמיר היה אוזן קשבת לאביבית במהלך התכנית, וכשהיה לו מה לומר, הוא אמר לה - הוא דיבר איתה לגבי איך היחסים שלה עם הבחורים בבית נראים כלפי חוץ וזאת מתוך דאגה לתדמיתה והיא הקשיבה לו. יש כאלה מבין הצופים האומרים, שתמיר יושב על הגדר ואינו מביע דעה - זאת טעות. תמיר הוא היחיד שאמר בפנים לאביבית על הלכלוך שהיא משאירה במטבח לאחר הבישולים ואף שכדאי להפחית בבישולים. אולי אביבית נפגעה ממנו , אך הוא היה רגיש ללכת אליה ולשוחח איתה על כך והיא הבינה אותו. כשאביבית יצאה מן הבית, גם היא, כמו מודחים אחרים, אמרה שבתמיר אין טיפת רוע והוא צריך לזכות והיא תעשה לו קמפיינים ותסמס לו. תמיר כיבד את אביבית. פיו ולבו שווים. הוא לא ריכל על אנשים .

צבי אמר לקותי על תמיר : "תמיר הוא בן אדם זהב ואני אוהב אותו".
עינב וצבי אף דיברו על כך, שתמיר נותן תמיד לכולם להתקלח לפניו.

על ההכפשות של קותי לגבי ערן, כשערן היה מועמד להדחה, אמר תמיר : " ערן יגיע לגמר, יש לו סיכוי טוב. ערן מודל לחיקוי, עוזר, תורם, טוב , עושה הרבה בבית, הוא נראה טוב. היה 10 שנים בצבא וזה עושה הרבה דוגמות חיוביות בחוץ".
לאורך כל התכנית תמיר מפגין רגישות ומוצא נקודות אור בכל דייר, מלא טוב לב, עוזר בבית, חרוץ ולא קוטר.

באחת השיחות עם אביבית , כשתמיר דיבר על כך שתמיד היה אאוט סיידר, אביבית אמרה לו :
"אתה אאוט סיידר, כי אתה יהלום ורוד".
תמיר : "התחושה מגיל צעיר שהייתי שונה, מוזר. מגיל צעיר הסתכלו עלי כמוזר. היום - לא".
תמיר סיפר שהוא פחד שלא יעכלו אותו כשנכנס לתכנית.
אביבית לתמיר : "אתה טיפוס שגורם להמון אנשים שמחת חיים. אז זה כיף. אתה נשמה. לא הייתה לך תגרה עם אף אחד. אתה מיוחד במה שאתה. לא חשוב מה יגידו. נדיר למצוא יהלום ורוד".

לתמיר יש שמחת חיים בצד רצינות והרהורים, לעיתים. נכון  - יש לו תנועות ריקוד מיוחדות לו ולפעמים זה נראה מוגזם, אך זה הוא תמיר וזה פסיק קטן בבחור הזה שנקרא תמיר. ככה הוא אוהב לרקוד וככה יש לקבל אותו. תמיר מתגלה, לעיתים, כחרד ונבהל - אז מה ? זאת רגישות מסוימת שקיימת בו. אי אפשר לומר שתמיר פחדן. הוא היה בצבא שריונר ולוחם.

כמו שרואים את תמיר בבית האח הגדול ואת האהבה הרבה שהוא מקבל מהדיירים וגם מצופים רבים, וע"פ כתבות, אשר בהן התראיינו חברים וחברות אישיים שלו וחבריו לעבודה, נראה שתמיר ניצח את הסטיגמות והוא הכי קונצנזוס שיש. 
תמיר אוהב מאוד את השיר "ביוטיפול". הוא אמר לשרי, שראיינה אותו במשימת העיתון "המהדורה האח-רונה", על השיר הזה : "אני חושב שזה שיר שנכתב עלי. אני מחובר אליו רגשית. שיר מרגש, עצוב וגם יש בו אופטימיות. לא משנה מה שאנחנו אומרים או עושים או נראים - בסוף כל אחד יפה בדרך שלו. הכי חשוב זה הפנימיות שבנו. השיר הזה נתן לי השראה. זה שיר שאני שומע כל יום. בשיר הזה אני רואה הרבה את תמיר ". 

אז למי מגיע לזכות , אם לא לתמיר ?! הבחור המקסים הזה, טוב הלב, החכם ומלא התובנות, בעל חוש הומור ויכולת קומית, תמיר החרוץ והיפה בנפש באמת.

זכרו : רק הטוב צריך לנצח ! 

בהצלחה לתמיר !

והנה מילותיו של השיר שתמיר אוהב : ( לקוח מתוך "שירונט") :

 Beautiful
Christina Aguilera


Don't look at me
Mm, mm,
Yeah, oh, ooh,

Everyday is so wonderful
And suddenly, it's hard to breathe
Now and then, I get insecure
From all the pain,
I'm so ashamed

I am beautiful no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
Yes, words can't bring me down, Oh no
So don't you bring me down today

To all your friends you're delirious
So consumed in all your doom
Trying hard to fill the emptiness,
The pieces gone,
Left the puzzle undone,
Ain't that the way it is?

You are beautiful no matter what they say
Words can't bring you down, no, no
Cause you are beautiful in every single way
Yes words can't bring you down, oh, no
So don't you bring me down today

No matter what we do
(no matter what we do)
No matter what we say
(no matter what we say)
We're the song inside the tune
(yeah, oh yeah, yeah, yeah, yeah)
Full of beautiful mistakes
And everywhere we go
(and everywhere we go)
The sun will always shine
(sun will always, always shine)
But tomorrow we might awake
On the other side

'Cause we are beautiful no matter what they say
Yes, words won't bring us down, oh no
We are beautiful in every single way
Yes words can't bring us down, oh no
So don't you bring me down today

Don't you bring me down today
Yeah, yeah, ooh,
So don't you bring me down, mmm, today



תמיר, אכן - You are beautiful no matter what they say  


3 תגובות:

  1. ליפעת,
    כל מילה בסלע. תמיר מקסים והוא צריך לנצח ולקבל את המליון.

    השבמחק
  2. איזה נסיך..
    בהצלחה תמיר. התאהבנו בך!

    השבמחק
  3. גם סער הוא מקסים לא פחות מתמיר, ועולה על כולם בחוכמתו ורגישותו הרבה...

    השבמחק