ערן טרטאקובסקי - הבחור היצירתי

יום שלישי, 20 במרץ 2012

אם מישהו נתקע על אי בודד, כדאי שזה יהיה ערן טרטאקובסקי.
ערן, מתחילת התכנית מתגלה כבחור שאינו יושב בטל ומחכה שישרתו אותו. הוא דאג לכביסה של כולם מתחילת התכנית, ראינ אותו גם פעמים רבות שוטף כלים, הוא וגם תמיר, ובכלל - ערן נחלץ לעזרה כשהיה צורך בכך. כן, ערן הכין גם תה וזה היה לצנינים בעיני מר קותי, שמצא לנכון להעמיד אותו על כך ועל הכביסות שהוא עושה להדחה.
"הכביסות" של ערן והתה שהכין, אשר הרגיזו את קותי הם סימבול למה שערן מייצג ומה שקותי אינו יכול להיות , ועל כך יצא קצפו של קותי, אשר לא הפסיק להשמיץ את ערן הבחור שאינו מתעצל, שתורם לסביבה ואשר יוצר קשרים טובים עם דיירי הבית ודואג להם. נראה גם שהדאגה הרבה של קותי הייתה, שעקב הפעילות של ערן הוא יתפוס מקום במסך ויבלוט לעומתו. בכל הפעמים שערן לא היה ברשימת המועמדים קותי היה אבל וחפוי ראש ולא הספיק להתמרמר : "איך, איך הוא ברח לי מההדחה"...

ב"משימת השלג" ערן התגלה כמנהיג של הקבוצה אשר "נתקעה" בשלג. בעוד הם מקטרים וחבויים בשקי השינה, ערן עמד על הרגליים ודאג לכולם. כאשר אביבית התלוננה שקשה לה לישון בלי כרית, ערן הוא זה שהיה יצאירתי ולקח תיק מילא אותו בקלקר והכין לאביבית כרית, אך משום מה בתכנית בערוץ 2 לא הראו את זה. הראו רק שאביבית אומרת שהיא אינה יכולה לישון בלי כרית, וערן הראה לה משהו שנחשב כרית וכאן עצרו, ולא הראו את היצירתיות שלו לאחר מכן והכנת כרית עבורה.
המוח החושב והיצירתי של ערן והאמונה בעצמו, שהוא יצליח לקלוט את שידורי הרדיו באמצעות מכשיר הקשר שהיה במכונית ב"משימת השלג" - גרמו לו להמשיך לנסות ולא להתייאש בעוד חבריו שם אומרים לו שלא יצליח, וזה ששונא אותו מאוד אומר בחדר האח הגדול, שערן "דבעעעע" והוא לא יצליח - אז ערן הצליח בגדול וקלט את שידורי גלגל"צ, כולם קמו בהתרגשות והאזינו ולצערנו, החדשות היו שנפלו גראדים על באר שבע.
כשיאנה חולצה ונכנסה אל תוך הבית ובישרה בהתרגשות לתמיר וקותי, שערן הצליח לקלוט שידורים ברדיו, קותי לא ידע לאן להוליך את עצמו מחמת הכאב והכעס על הצלחתו של ערן. עוד הצלחה. ולכולם התברר מי הדבעעעע האמיתי...

ערן מתגלה בתכנית כאוזן קשבת, יצירתי, אדם שתמיד מחפש מה לעשות בזמן הפנוי הרב שיש לו שם : אם זה בתפירת כרית מתנה לאחד הדיירים ואם זה סיוע לשאר הדיירים בהכנת המתנות שלהם ואם זה בגילוף הקלקר, שנשאר מ"משימת השלג", ואם זה בהכנת משחקים לדיירי הבית, כדי שינעימו את זמנם. ערן הכין דמקה ולאחרונה הכין שש בש, כן זה ה"שש בש", שגם קותי נהנה ממנו ממש כרגעים אלה ומשחק בו עם סער, והעיסוק הזה של קותי במשחק שערן הכין, מועיל בכך שקותי לא יהיה בדיכאון לזמן מה או לא יריב או לא יקלל או לא יישן במיטה מדוכא.

כן - קותי מדבר בימים האחרונים עם ערן לאחר חודשיים וחצי של השמצות כלפי ערן והסתה של אחרים להעמיד את ערן להדחה. כך חזה ערן מתכתחילה : שקותי יבוא להשלים אתו סמוך לגמר. הכל אסטרטגיה. והערב - ודאי יראו לנו את הסצנה הזו של ההשלמה ביניהם. אך האם הקהל ישכח את כל התנהגותו של קותי כלפי ערן במשך חודשיים וחצי ?!
ערן ניסה כמה פעמים לדבר עם קותי, אך קותי, שהחליט, משום מה, שהוא השליט של הבית, כעס כשיאנה דיברה עם ערן, וקותי התבכיין כאשר ערן קידש במקומו, כשערן ישב על הכסא שלו בערב שבת. אתם מבינים ? קותי הביא את הכסא האישי שלו מהבית, אז מה פתאום ערן יושב על כסא המלכים של הראיס ומי בכלל מרשה לו לקדש?! אז איך אפשר לשכוח לקותי את כל הדברים האלה ועוד ?!

ערן בחור שאינו מתלהם, כל התקופה של החודשיים וחצי הוא התרחק מקותי ולא הגיב להשמצות שוודאי הגיעו אליו ואשר הוא חש בהם בגלוי. אבל, כמובן, כשמישהו מראה שהוא רוצה להתקרב, יהיו סיבותיו אשר יהיו, ערן מוכן לקבל את הצד האחר וזו עוד מעלה שלו. נכון, ערן אינו מושלם. אך החיובי בו עולה על אמירה כזו או אחרת, שנאמרה בשיחה שהייתה ביניהם בתחילת התכנית, ואשר לא ניתנה לו ההזדמנות להמשיך ולהסביר ולהביא את הסיפא של מה שהתכוון לומר.

ובעניין סער סקלי - יש כאלה שיגידו למה ערן הימני לא התווכח בלהט מול דבריו של סער השמאלני, וגם אני בתחילה חשבתי כך. זו דרכו של ערן. לתת לצד האחר לומר את דבריו ולהמשיך לנקוט במה שהוא מאמין.
ערן גם הביע דעה, אך לא בהתלהמות.

המעשה של ערן להכין דגל ולשלוח את הדגל עם סופי לארגנטינה ולומר לה מה לומר שם, וכן - במשחק הכדורגל נגד ארגנטינה- להחזיק את הדגל בזמן המשחק ולנשק אותו ולעשות את זה מול עיניו של סער סקלי, שהדגל זר לו ואינו רוצה לשיר את ההמנון, זאת התשובה לדעות הקיצוניות השמאלניות של סער. מה שערן הראה שאפשר להמשיך להיות חבר של מישהו המנוגד לך בדעותיו, אך מנגד להמשיך להחזיק בדעותיך האישיות ואף לפעול למענן, כשבתוך "האח הגדול" אלו פעולות סמליות, כגון הכנת הדגל והצבתו מעל מיטתו.
  
אם מישהו צריך להיות בגמר זה מישהו כמו ערן, שמראה חוכמה, יצירתיות, חברות טובה, תועלתיות לחברה, אחד שמהווה דוגמא טובה למי שצופה בתכנית הזו, כולל ילדים ונערים, אחד שניתן ללמוד ממנו דברים טובים.

אז שיהיה בהצלחה לערן !

8 תגובות:

  1. ערן הוא ה"שפרה", ששפרה מעולם לא היתה.
    מגיע לו 10 מיליון שקל. לא רק מיליון.
    בחור מדהים!

    השבמחק
  2. אכן! השפרה ששפרה מעולם לא היתה. ממצה ומדויק. ערן בחור מדהים, נעים לסביבה, עוזר, תורם. בעל דרך ארץ שלא נראתה כמותה מעולם. מאושר שזכיתי לראות אותו על המסך.

    השבמחק
  3. חבל שערן כנראה לא יהיה בגמר וקותי יזכה.
    זה מה שהעם רוצה :-( . קלטו אותו לא נכון.
    מסכימה לזה ששפרה לא מגיעה לקרסוליו .

    השבמחק
  4. אני צפיתי בכל העונות 24\7 וגם העונה אך כאשר ראיתי את ערן ראיתי מסכה לא אמיתי ולא ישר עם עצמו והסביבה
    אדם שבא לשחק את המשחק לאורך כל העונה ניסה לחבל בקשרים בין בני זוג אפילו השמיץ בפני אביבית את צבי לאחר שיצא ורק כדי להפיל את רוחה ולהוריד מערכו.
    אמת יודע לשרוד ומוצא תושיה לכל מצב אך חברתית הוא אדם לא אמיתי ולא כנה עם הסביבה והכי חשוב גם עם עצמו הוא לא אמיתי,
    שמחתי שיצא היום מהבית ,
    לאורך כל העונה לא עמד על רצונותיו או דעותיו "פרווה"
    גם גלידת "פרווה" ממש לא טעימה וריקה מתוכן.

    השבמחק
  5. לצערינו הרב ערן הודח או שההפקה בחרה להדיחו.ערן היה הבחירה שלי לזכיה.חבל רק שהנוער שמסמס בוחר לשלוח מיסרונים לקותי,בעיניי טיפוס שלילי ביותר שמהווה דוגמה רעה לבני הנוער.עכשיו ברור למה רמת האלימות בבתי ספר רק עולה.

    השבמחק
  6. קוטי ממש לא אלים, נכון טון הדיבור שלו חתוך ונישמע אלים אך הוא אינו כזה אינני מכירה אותו ולא אנשים שכמותו אך לדעתי קוטי אדם מאד אינטלגנטי בעל הבחנה מאד טובה קורא ומנתח מצבים בצורה מאד נכונה וישירה,
    לאורך כל התקופה קוטי לא שינה את עמדתו הוא לא שיחק משחק אלא היה קוטי עם דרך אחת ובחירת צד ואמר אמת לכולם גם את רצונו לזכות וכל הכבוד לו.
    לעומתו רובם שיחקו משחק ותמיר שכולם מלטפים אותו מה הוא עשה? צעד בין הטיפות וניסה לא להירטב? גם את דעתו על חברתו הטובה אמר לכולם רק לא לה (אביבית) פחד לומר לה שאינו אוהב את הבישול שלה וממש לא את ההתנהגות שלה אך פחד לומר לה, בכל ויכוח או החלטה שמע ולא הגיב אלא צעד עם הרוב לא החליט כלום, משחק את הילד שלא גדל ומשחק את המוקיון הילדותי , לבוגרים שקוראים בבלוג יש אחד שהיה רוצה את תמיר כבן בהתנהגותו זו?
    נכון נעים ללטף פודל הפרווה נעימה והוא לא אסטף אך לפחות לאסטף יש אופי .

    השבמחק
  7. לאן נעלם ערן?

    השבמחק
  8. תודה יפעת על המילים החמות.
    חימם לי את הלב.
    חיבוק גדול.

    השבמחק