לבנה קואצ'רית של יניב לזוגיות

יום שישי, 28 ביוני 2013


רק תכנית "האח הגדול" יכולה לזמן סיטואציה כזו.
לבנה ("לבנה זוהרים תיזהרו מחיקויים") ויניב שכבו זה לצד זו במיטה שלשום לאחר כיבוי האורות, ולבנה נתנה עצות מעשיות ליניב, איך להתחיל עם בנות ועודדה אותו לא לפחד לעשות את זה. היא נתנה לו הנחיות מפורטות, איך לנהל שיחה בפגישה ראשונה ויניב האזין ברוב קשב. לעיתים, העצות של לבנה העלו חיוך אצל הצופה, אך לבנה בדרך שלה יעצה לו עצות מעשיות, החמיאה לו ועודדה אותו. מתי הייתה ליניב הזדמנות לקבל עצות מעשיות כאלה ?!
 בשיחה של לבנה עם יניב ניכר רצון עז של לבנה להביא לשינוי אצל יניב ולהעניק לו ביטחון באשר למציאת בת זוג.

החלטתי לתמלל את השיחה הזו, כי השיחה הזו נגעה ללבי. לבנה הייתה כל כך חדורת רצון אמיתי לסייע ליניב להעז ולמצוא בת זוג. בשיחה הזו גם ניתן ללמוד על לבנה כמה דברים. כגון : הרצון לסייע לאחר, התכונה שלה לא להיכנע לקשיים, לקום ולהמשיך הלאה, דברים ששמענו ממנה גם במצבים אחרים, ותמלול שיחה זו נכתב כאן גם כדי שכאשר יניב יצא מבית האח הגדול, יוכל לקרוא כאן ולהיזכר בהנחיות המפורטות של לבנה איך לנהל שיחה עם בת זוג בפגישה הראשונה...
לבנה סיפרה ליניב על הניסיון האישי שלה עם בנות ועל קשר ארוך שלה עם בת זוג שהסתיים ואיך התגברה על כך...
לבנה : "ההתחלה היא הכי קשה. הפחד זה האויב הכי גדול של האדם. מה שלא הורג מחשל. אסור לך לפחד. אתה רואה בחורה, אל תפחד. צריך להגיד  'אני לא מפחד, מה שיקרה יקרה'. מה אתה חושב, כשאני הולכת למועדון כמה "לא" אני מקבלת... לא יורד לי הביטחון... אני אומרת לעצמי : אז מה אם אמרה לי "לא" ? אח"כ מישהי אחרת כן רוצה. אז אם מישהי אומרת לך "לא" , שלא ירד לך הביטחון העצמי. אתה יודע כמה ייבושים אני מקבלת. כמה בחורות אומרות לי , אני לא בקטע שלך בכלל, מה אתה חושב שזה עוצר אותי? - לא! להיפך, אני אומרת : אל תתני לבחורה לעצור אותך... ואני ממשיכה ואני רואה אח"כ שבחורה אחרת רוצה, אתה מבין ? גם אם בחורה אומרת לך "לא", אתה לא צריך לפחד, אתה צריך לבוא עם הביטחון שלך. אתה מפחד שלא יהיה לך רגע השקט הזה, שאין לך מה לדבר איתה, אתה צריך תמיד לחשוב מה להגיד"( ומכאן עברה לבנה להצעות מעישיות, מה לומר לבחורה), למשל : תספרי לי על החיים שלך, את מעניינת אותי, בא לי לשמוע עלייך, איך היית כשהיית קטנה, למי את דומה לאבא שלך או לאמא שלך? כל מיני דברים ואז השיחה זורמת לבד, ואז גם היא שואלת אותך, ובשנייה אתה מוצא את עצמך בתוך שיחה שנמשכת 4 שעות... "
ולבנה ממשיכה בהצעות לנושאי שיחה עם הבחורה : 'איך הייתה הבת-מצווה שלך? (יניב צוחק...) מה הרגע הכי טוב שהיה לך בחיים, מה הרגע הכי רע שהיה לך, איזה אוכל את אוהבת, מה את רוצה שאכין לך...' הכל יסתדר, הכל בא מהראש, הכל באיך שאתה מנהל את זה...אתה צריך ליזום, אתה אומר : עכשיו אני נפגש איתה ומה שבא לי אני מדבר, ואז כשאתה מכניס דלק במנוע, האוטו מתחיל לנסוע, ואז השיחה מתגלגלת, אתה לא צריך להלחיץ את עצמך, אם אתה מתחיל - לתקוף, לתקוף, לתקוף, תמיד תזכור את המילה הזו ... (יניב מהנהן ואומר "לתקוף"...) תמיד תזכור מה לבנה אמרה לי 'לתקוף' ... מה שבא לי עכשיו, אני מדבר איתה (יניב מחייך...)
ולבנה ממשיכה : 'אולי זאת הבחורה שרציתי תמיד, אסור לי לפספס אותה, אסור לי להיות לחוץ, בגלל חוסר ביטחון, אולי זה הרגע שלי, אולי זאת הבחורה שלי..'. תסדר את עצמך, שהשיער יהיה כמו שצריך, תשקיע גם בעצמך, אתה מרגיש גם יותר ביטחון, גם המראה נותן ביטחון, אתה שם ספיד סטיק, שם בושם, מסדר את השיער, מסדר פה בפינות (ולבנה מצביעה על פניה ומראה לו היכן) , כל מיני דברים שגברים עושים, שם קצת קרם פנים, אתה בא, מרגיש פיצוץ ליָדה, מרגיש חדש, יצאת מהניילון... מוכן לרגע חדש בחיים, מוכן לבחורה הזאת, אין לך מה לפחד, היא לא תאכל אותך, ולא יקרה לך שום דבר. אתה חייב להכניס את זה למוח לך. אם אתה תפחד, אתה סתם תרד, תרד. זה סתם יוריד אותך... אם אתה תרגיש שאתה בא בטוח... איך שם המשפחה שלך ?
 יניב : "אויזרץ".
 ולבנה ממשיכה : "יניב אויזרץ בא לתקוף אותה. הוא רואה את הבחורה הזאת, עם הגב הזקוף בשיא הביטחון מסתכל לה בעיניים ( ולבנה ממחישה לו, היא מטה את הגוף אליו ומסתכלת לו בעיניים), תן לה חיוך ( ויניב מחייך...)
לבנה : "כן, תראה איזה חיוך יש לך, אתה טמבל, ממה יש לך חוסר ביטחון, אני לא מבינה את זה, תראה איזה חיוך חמוד יש לך, מפגר, אתה יושב, מחייך לה ככה, מדבר איתה ככה, אתה ביישן, נכון?
יניב : אני גם ביישן קצת".
לבנה : "אין, אם תלמד את עצמך לעבור את הרגע הזה..."

 ואז המצלמה עברה לגילי, שאימן את דורין למשימת הג'ודו, ואח"כ גילי הזמין את לאון להתאמן אתו ולאון ענה לו בקול : "נראה לי קצת השתן עלה לך למוח... זה אצלך בשורשים, אתה יודע מה הבעיה שלך? שאתה חושב, שאתה טוב בהכל ואתה טועה. אתה לא טוב בהכל..."

והמצלמה חזרה ללבנה ויניב, שהיו באמצע השיחה בחדר השינה :
לבנה : "עכשיו בקטע של הבחורה, אמרתי לעצמי הכל מלמעלה (לבנה סיפרה ליניב על הפרידה שלה מבת-זוגה) , ואם קורה לך משהו עם הבחורה, אל תגיד: 'זהו, התאהבתי בה ועכשיו...', תכין את עצמך. אני מלמדת אותך לחיים, זה לא סוף העולם, ואם אתה תגיד לעצמך: 'זהו, הלך עלי, עזבתי את הבחורה' ותכניס את עצמך לדיכאון, יש לך שתי אופציות : או לברוח לתהום או לצאת לגן עדן, אתה מבין ?"
ולבנה ממשיכה לספר מנסיונה : "לא ריחמתי על עצמי, אני לא אגיד לך, שלא היו לי שבועיים קשים. הוצאתי את עצמי בכוח מהמצבים האלה. צריך להיות חזק. מצד אחד, השטן מושך אותך, מצד אחר המלאך מושך אותך. אני לא נותנת לשטן להשתלט עלי. אני מסתכלת על עצמי ואומרת : לבנה, מה עברת בחיים. החיים קצרים, חבל על כל דקה שאת יושבת ובוכה, קומי מהר על הרגליים, תהיי יציבה על הרגליים, על תפלי. פספסת את הבחורה הזאת? תגידי 'תודה לבורא עולם. מה את יושבת ובוכה? תגידי תודה לאבא שבשמיים, תודה שהראית לי את זה עכשיו ולא בשלב יותר מאוחר'. הלכתי אח"כ, נסעתי לסין, חזרתי בן אדם חדש. הלכתי למועדון ( ולבנה סיפרה איך הכירה בת זוג חדשה במועדון, שהייתה איתה אח"כ שנתיים ביחד...)
והמשיכה בשיחה : "אל תפחד... אתה בא, מדבר בשיא הביטחון, אתה מבין מהמצב הזה (של הפרידה האישית שלה והעצב שלה) הפכתי אותו... גם אם אתה מכיר מישהי וקרה לך משהו איתה, אל תראה את זה כסוף העולם, קום לחיים חדשים... תמיד תבוא עם גישה חיובית וביטחון... אם אין לך מה לדבר איתה, תגיד : 'בא לך לשתות משהו... ?'
תעצום עיניים , תדמיין : על מה אני אדבר איתה? על המשפחה שלי, על דברים שעברתי, אני אשתף אותה על מה שעברתי ב"אח הגדול", אני אדבר איתה על לבנה, על לאון...' כבר יש לך שיחה של כמה שעות. אני יודעת, שהדממה זה מה שמפחיד אותך. הקטע של הדממה זה אחד הרגעים, שמלחיצים אותך".
יניב : "נכון".
 לבנה : "אז הנה, כשאתה נפגש איתה, תדבר איתה על "האח הגדול" ואל תדבר איתה הכל בבת אחת".
יניב חייך ואמר : "ברור, אני לא בא לכתוב איתה ספר ביוגרפיה על "האח הגדול"...
לבנה : "יש לך סוג של קסם, פתאום כשאתה מדבר, אתה מחייך. יש לך קסם, אתה פשוט לא רואה אותו, כי אתה מפחיד את עצמך. יש לך הרבה דברים טובים. תתחיל לאהוב את עצמך, לעשות לעצמך טוב, תראה עכשיו שאתה מתחיל לרזות, תראה איזה טוב זה עושה לך."
יניב : "וודאי שזה עושה לי טוב".
לבנה : "כשאתה מתחיל לשים בגדים אחרים, איזה טוב זה עושה לך. כשאתה שם את המכנסיים האדומים והחולצה הלבנה, זה לא עושה לך טוב יותר מהשרווַאל?!"
יניב : "כן".
לבנה : "יפה. אז גם בחוץ תלמד, תפנק את עצמך. פעם בשבוע תקנה לך חולצה חדשה, שאתה שם אותה, זה עושה לך טוב עם עצמך, תתחיל לאהוב את זה, תקנה לך איזה שעון... תחתונים חדשות..." (כך במקור)...
 והמצלמה עברה לנסט...

בתחילת התכנית הצמידו במשימה הראשונה את שלי ורוד ליניב כמטפלת/מאמנת אישית שלו, אבל נראה שבסופו של דבר לבנה היא זו שמילאה את התפקיד. לבנה בשיחה הזו "אימנה את יניב לחיים".
בלבנה יש יכולת לפרגן לאדם שמולה. אמנם החזות שלה נראית קשוחה, אוצר המילים שלה אינו רחב ולעיתים, היא מתבטאת בביטויים שנשמעים ביטויים מהרחוב ( "אל תבוא לי מקולקל"...), אך יש בה כמה תכונות בסיסיות טובות, יש כמה דברים שאחרים יכולים ללמוד ממנה. לבנה מסוגלת לסלוח גם לכאלה שפגעו בה קשות (ואפשר להבין אותה, שהיא לא שוכחת את הפגיעה הקשה בה מצד האב והבן ממשפחת מיילי). לבנה לא פעם סיפרה, איך היא קמה וממשיכה ממצבים קשים שעברה. היא לא נותנת לקשיים לשבור אותה, וכפי שנרמז מפיה, היא עברה קשיים לא מעטים בחייה.
לבנה משתפת פעולה במשימות, לא משתמטת ומתגלה כבחורה שאיכפת לה מהאחר ואינה אגואיסטית.
נכון לעכשיו לבנה בהחלט ראויה לזכות בתכנית.

ואתם - מה דעתכם על השיחה הזו של לבנה עם יניב ומה אתם חושבים באופן כללי על לבנה ?
אשמח אם תשתפו.


2 תגובות:

  1. תשובות
    1. ליניב אויזרץ,
      תודה על תגובתך.
      נחמד שהגבת כאן.
      יפעת

      מחק